لوگو حجاب فاطیما

09058811000

پارچه بنگال

از پارچه چادرنمازی بنگال چه می دانید؟

همه چیز درباره پارچه کرپ بنگال

پارچه کرپ بنگال نوعی از هزارن مدل مختلف پارچه کرپ می باشد که بافت خاص آن سبب شده است تا برای اکثر فصول مناسب باشد. این پارچه از جنس اسپان است. نوعی پارچه کشی که در جهت طول دارای کش می باشد. و به هیچ عنوان آبرفت ندارد.

می توان اینطور بیان نمود که این پارچه از الیاف مصنوعی تولید شده است و به همین دلیل است که آبرفت بسیار کمی دارد و یا حداقل می توان اینطور بیان نمود که بهترین مزیت این پارچه همین است که آن را برای دوخت انواع شلوار و سایر لباس هایی که قد در آن آن ها آیتم تعیین کننده ای می باشد؛ به بهترین گزینه بدل نموده است.

با توجه به اینکه در بافت کرپ بنگال از الیاف طبیعی کمتری استفاده می شود؛ چروک پذیری کمتری را نیز می توان از این پارچه انتظار داشت.

بنابراین تا اینجا می توان اینطور نتیجه گیری نمود که دو ویژگی که اغلب برای خیاط ها و افراد فعال در این زمینه بسیار مهم می نماید؛ در این پارچه وجود دارد. چرا که این پارچه نه آبرفت دارد و نه چروک پذیری!

بافت پارچه کرپ بنگال

 بافت این پارچه به صورت تار و پودی است و در تار آن کش به کار رفته است. به همین دلیل است که این پارچه در جهت طول دارای کش می باشد. البته این موضوع سبب شده است تا انعطاف پذیری و راحتی کرپ بنگال تا حد بسیار زیادی افزایش یابد.

کش دار بودن پارچه بنگال حتی تا همین میزان اندکی موجب راحتی هم در دوخت و هم در زمان استفاده می گردد.

انواع پارچه کرپ بنگال

به طور کلی این پارچه در مدل گرم بالا و گرم پایین به صورت ضخیم و نازک تر تولید و به بازار مصرف ارائه می گردد. از گرم های کمتر این پارچه بیشتر برای تولید پیراهن، مانتو زنانه و یا دوخت چادر نماز و … استفاده می شود. و از گرم های بالاتر و ضخیم تر آن برای دوخت کت و شلوار مورد استفاده قرار می گیرد.

پارچه کرپ بنگال

پارچه کرپ بنگال در دو دسته بزرگ دیگر نیز طبقه بندی می شود که عبارت است از :

1-     پنبه در تار کش

2-     اسپان در تار کش

بدیهی است که پارچه ای که در تار کش آن اسپان به مار رفته باشد؛ قیمت کمتری در مقایسه با پارچه بنگال پنبه کش دارد.

این پارچه همچنین در مدل های ساده و طرح دار عرضه می گردد که اغلب مدل های طرح دار آن جهت دوخت شلوار و پیراهن به کار گرفته می شود.

 

آیا می توان از کرپ بنگال برای دوخت چادر نماز استفاده نمود؟

کرپ بنگال به هیچ عنوان بدن نما نیست. این پارچه حتی در رنگ های روشن و بدون طرح و نقش نیز بدن نما نمی باشد. و به همین دلیل ما در مجموعه تولید فاطیما از رنگ سفید آن برای دوخت چادر نماز سماء ساده و همچنین چادر نماز عروس استفاده می نماییم.

چادر ساتن سفید

این پارچه وزن کمی دارد و بسیار سبک می باشد. به همین دلیل می توان اینطور بیان نمود که برای فصل گرم و یا فصول سرد مناسب می باشد.

نکته قابل توجه در رابطه با پارچه های بنگال ریزش دار بودن آن می باشد. با توجه به اینکه از این پارچه برای دوخت چادر نماز استفاده می کنیم؛ بنابراین لازم است تا این پارچه کمی لخت و ریزش دار باشد. چرا که بسیاری از مدل های چادر نماز با ریزشی که دارند؛ نما و جلوه بیشتری خواهند داشت. همانطور که در اغلب مدل های چادر نماز سماء مانند چادرنماز آستین دار، چادر نماز ساده، چادر نماز مقنعه سرخود و … مشاهده می شود؛ کلیه این مدل ها از پارچه هایی دوخته می شوند که کمی لخت و ریزش دار هستند.

شستشوی چادر نماز دوخته شده با پارچه کرپ بنگال

با توجه به اینکه در بافت این پارچه درصد بیشتری از الیاف مصنوعی وجود دارد؛ بهترین دما برای شست و شوی آن آب با دمای 40 درجه سانتی گراد می باشد. برای شستشوی چادرنماز دوخته شده با پارچه بنگال می توان از ماشین لباسشویی استفاده نمود اما بهتر است تا بر روی کمترین دور موتور و همان دمای 40 درجه سانتی گراد تنظیم گردد.

اتوکشی چادر نماز دوخته شده با پارچه کرپ بنگال

پارچه بنگال دارای چروک پذیری کمی می باشد. به همین دلیل اگر چادر پس از شست و شو در معرض هوای آزاد قرار داده شود؛ و یا اگر بر روی یک سطح صاف پهن شود؛ می توان اطمینان داشت که چادر نماز چروکی کمی خواهد داشت و دیگر نیازی به اتوکشی چادر نمی باشد.

اما اگر در مواردی نیز لازم است می توان از اتوی بخار با بخار غیر مستقیم استفاده نمود. به این ترتیب کلیه چروک هایی که بر روی این پارچه وجود دارد نیز به کلی برطرف می گردد.

با توجه به اینکه چادرنماز دوخته شده از پارچه کرپ بنگال در تولیدی فاطیما تنها در رنگ سفید موجود می باشد؛ لازم است تا پیش از اتوکشی حتما و اکیدا از تمیز بودن کف اتو اطمینان حاصل نمایید.

در برخی موارد نیز بهتر است تا با قرار دادن یک پارچه سفید و تمیز از ایجاد لکه های ناخواسته بر روی چادر نماز سفید کرپ بنگال جلوگیری نمود.

مشخصات کلی پارچه کرپ بنگال

  •     پارچه ای مناسب برای تمام فصول
  •     از دو جنس اسپان و پنبه در تار کش
  •     بدون آبرفت
  •     بدون بدن نمایی
  •     بدون نیاز به آستر
  •     کش در جهت طول ( تار پارچه در بافت )
  •     چروک پذیری بسیار کم
  •     دمای شستشو 40 درجه سانتی گراد
  •     دمای اتوکشی عادی متوسط
  •     اتوکشی با بخار غیر مستقیم
  •     بافت ساده و طرح دار
  •     لخت و ریزش دار
  •     تولید در دو نوع گرماژ بالا و پایین
  •     استفاده از مدل نازک تر و گرم پایین جهت دوخت چادر نماز
  •     مناسب برای دوخت پیراهن، مانتو، کت و شلوار و ….

اشتراک گذاری :

عضو خبرنامه شوید

با عضویت در خبرنامه فاطیما، از  تولید جدیدترین محصولات، تخفیفات، ترند ها و همچنین اخبار روز دنیای مد اسلامی مطلع شوید.

قوانین

دیدگاهتان را بنویسید

بیشتر بخوانید