لوگو حجاب فاطیما

09058811000

پارچه چادری

بهترین پارچه ها برای دوخت چادر نماز کدامند؟

هر مدل چادر یک پارچه چادر نمازی

ما در جهانی از تنوع زندگی می کنیم. بنابراین این امری طبیعی است که روز به روز بر تعداد و تنوع مدل های چادر نماز و ست عبادت نیز مانند سایر کالا ها و محصولات پیرامون ما افزوده می گردد. یکی از دلایل تنوع زیاد و بیشمار مدل های مختلف چادر نماز مربوط به تنوع در پارچه چادری می باشد. پارچه الیاف طبیعی و مصنوعی، پارچه چادری نخی، تترون ساده و گلدار، پارچه های نفیس و کار شده و … همه و همه از انواع متعدد پارچه چادر نماز جدید به شمار می روند که گاهی انتخاب را برای ما سخت می نمایند. اما ما در این مطلب قصد داریم تا به شما بگوییم که هر پارچه چادری برای کدام مدل چادر نماز مناسب تر است؛ پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

انواع پارچه چادر نمازی بر اساس مدل چادر نماز

همانطور که در دسته بندی محصولات حجاب فاطیما نیز مشاهده می کنید؛ انواع چادر نماز عبارت است از : چادر نماز آستین دار ( از انواع چادر جلو بسته )، چادر ساده جلو باز، چادر کیسه ای، نیم چادر و دامن.

پارچه چادری

البته لازم به ذکر است که کاربرد هریک از این محصولات سبب می گردد تا پارچه چادر و همچنین نوع دوخت و تزئیناتی که بر روی چادر انجام می گیرد؛ نیز متفاوت باشد. به عنوان مثال انواع چادر نماز به لحاظ کاربرد شامل چادر عروس، چادر جشن تکلیف، چادر رنگی مجلسی، چادر احرام و … می گردد.

بنابراین همانطور که مشاهده می کنید انتخاب پارچه چادر نمازی مناسب جهت دوخت چادر ملزم به تعیین مدل چادر نماز و پس از کاربرد چادر می باشد. مثلا پارچه ای که برای دوختن چادر نماز عروس به کار برده می شود؛ انتخاب مناسبی برای چادر روزمره که برای خواندن نماز های یومیه کاربرد دارد؛ نمی باشد.

تترون ساده و گلدار برای چادر جشن تکلیف

پارچه چادر نمازی تترون یکی از پارچه های الیاف طبیعی به شمار می رود که درصد نخ بالایی دارد. البته پارچه تترون درجه های کیفی متفاوتی را شامل می شود. به طور مثال تترون بروجرد، تترون سپیدار و یا تترون گلدن از نمونه های بسیار با کیفیت و مرغوب این پارچه چادری به شمار می رود.

پارچه تترون در دو مدل ساده و گلدار در بازار موجود است. به نمونه گلدار پارچه ویسکوز نخ و یا اصطلاحا پارچه چادر نماز گلدار نیز گفته می شود. پارچه چادر نمازی اصفهان، پارچه چادر نمازی بروجرد و پارچه چادر نمازی کاشان که به نام گلچهر کاشان شناخته می شود؛ جز بهترین نمونه های آن می باشد که تمام محصولات چادر و نیم چادر تترون گلدار فاطیما نیز به همین نام در میان محصولات قرار گرفته است.

مشاهده چادر گلچهر ساده جلو باز

مشاهده چادر گلچهر جلو بسته آستین دار

مشاهده نیم چادر و دامن گلچهر

ویژگی های پارچه تترون

پارچه چادری تترون پارچه ای سبک و خنک می باشد که بدن نمایی نیز ندارد. به همین انتخاب بسیار مناسبی برای نماز های روزمره، ست جشن تکلیف دخترانه، چادر احرام و انواع چادر های زیارتی می باشد. برخی از نمونه های پارچه تترون به دلیل درصد نخ بالایی که دارند، 1 الی 2 درصد آبرفت داشته که این میزان از آبرفت در الگو و دوخت چادر نماز تترون اعمال می گردد. نخ کش شدن، نخ نما شدن، گره گره شدن و مشکلاتی از این قبیل برای چادر تترون وجود نخواهد داشت و در شستشو و استفاده مداوم، بسیار مقاوم می باشد.

نحوه شستشوی  چادر نماز تترون

با توجه به مقاومت بالایی که این پارچه چادری در برابر شستشو و انواع مواد شوینده دارد؛ به راحتی می توانید همه چادر نماز های تترون خود را در ماشین لباسشویی بشویید. البته لازم به ذکر است که استفاده مداوم از سفید کننده به ویژه برای چادر سفید می توان مقاومت آن را در طولانی مدت کاهش دهد و باعث پوسیدگی پارچه چادر شود.

پارچه چادری رنگی

پارچه ساده در رنگ های شاد برای چادر رنگی

امروزه چادر ساده طرفداران خاص خود را دارد. چادر هایی که به سبک مینیمال بدون هیچ گونه طرح و نقشی، تنها در رنگ های متنوع و شاد طراحی و تولید می گردند؛ مورد توجه افراد بسیار زیادی واقع شده است. پارچه ساده ای که برای دوخت چادر رنگی مورد استفاده قرار می گیرد؛ لازم است تا در درجه اول مقاومت بالایی داشته باشد و بدن نما نباشد. سبکی و لطافت پارچه و … نیز از جمله موارد مهمی است که برای انتخاب پارچه چادری به آن توجه می گردد.

انواع چادر رنگی مجموعه حجاب فاطیما در رنگبندی متنوع در انواع مدل های چادر نماز آستین دار، چادر ساده جلو باز، چادر جلو بسته و نیم چادر و دامن، از پارچه ابروبادی رنگی از بهترین درجه کیفی موجود در بازار تهیه و تولید می گردد.

ویژگی های پارچه چادر رنگی

پارچه چادری ساده رنگی ابرو بادی لَخت و ریزش دار، بسیار مقاوم و باکیفیت شامل رنگبندی متنوع می باشد.این پارچه به هیچ عنوان بدن نما نمی باشد. حتی در رنگ های روشن مانند چادر سفید، گلبهی، آبی روشن، کرم و نباتی بدن نما نیست و انتخاب مناسبی به عنوان چادر عروس، نماز خانگی و … به شمار می رود. یکی از ویژگی های منحصر به فرد پارچه چادری ابروبادی این است که چروک پذیر نیست و نخ کش نیز نمی شود.

نحوه شست و شوی چادر ساده رنگی

این مدل از چادر نماز ها در شست و شو بسیار مقاوم هستند. اما نکته قابل توجه در رابطه با چادر های رنگی، امکان تداخل رنگ آن ها می باشد. اما باید به این نکته اشاره کنیم که چادر نماز دوخته شده فاطیما با پارچه ابروبادی به هیچ عنوان رنگ نمی دهد. اما برای جلوگیری از مات و کدر شدن رنگ زیبای آن بهتر است همراه لباس هایی با رنگ های خیلی تیره شسته نشود.

پارچه چادری نفیس و چادر مجلسی

چادر مجلسی چه به صورت چادر میزبان و چه در نوع چادر نماز مجلسی، از پارچه هایی بسیار نفیس دوخته می شود. پارچه هایی که اغلب از جنس ساتن، ابریشم، حریر و تافته می باشند و بر روی آن ها تزییناتی از قبیل منجوق دوزی، مروارید دوزی و .. انجام می گیرد. این قبیل از چادر نماز ها بیشتر در مجالس رسمی و مهمانی ها مورد استفاده خانم های چادری قرار می گیرد؛ که می تواند یک استایل شیک را برای بانوان محجبه فراهم آورد.

پارچه چادری مجلسی

ویژگی های پارچه چادر مجلسی

اغلب پارچه های مجلسی بسیار ظریف و لطیف می باشند. پارچه هایی نظیر ساتن و یا ساتن ابریشم بسیار لًخت و ریزش دار هستند که این موضوع می تواند زیبایی چادر را دو چندان نماید. اما پارچه حریر سبک تر از انواع دیگر است. به همین دلیل اغلب چادر های مجلسی مانند چادر عروس که به عنوان چادر بله بران و یا چادر عقد نیز استفاده می شود از جنس حریر و یا کرپ حریر اعلا می باشد. به جز پارچه چادری ساتن و ابریشم، چادر حریر و کرپ حریر بدن نما می باشد و بیشتر جنبه زینت و زیبایی دارد. بهتر است در هنگام استفاده از چادر های مجلسی خود مراقب نخ کشی و در رفتن الیاف آن باشید؛ چرا که این نوع از چادر ها بافت بسیار ظریفی دارند که نیازمند دقت بیشتری نیز می باشند.

نحوه شستشوی پارچه چادری مجلسی

با توجه به جنس لطیف و ظرافتی که در بافت این نوع از پارچه ها وجود دارد؛ توصیه می شود که انواع چادر سات، حریر و … را با دست و در دره حرارت ملایم شسته شود. برای آبکشی بدون فشرده کردن، چادر را در جایی قرار داد تا همه آب آن خارج شود و پس از مدت کوتاهی روی سطح صافی در سایه و در هوای آزاد خشک نمایید. بهتر است چادر مجلسی خود را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید؛ چرا که ممکن است در طولانی مدت رنگ آن کدر شود و یا تغییر رنگ بدهد.

پارچه چادری روشن برای چادر عروس

اغلب پارچه هایی که برای چادر عروس استفاده می شود؛ در رنگ های روشن و غالبا چادر سفید می باشد. این نوع از چادر دوخته شده از انواع پارچه ساتن، ابریشم، کرپ حریر و … می باشد که در بخش چادر مجلسی نیز به آن اشاره کردیم. بنابراین می توان اینطور بیان نمود که چادر عروس زیر مجموعه ای از انواع چادر مجلسی می باشد که در رنگ های روشن طراحی و تولید می گردد.

در این میان برخی میان چادر عروس و چادر نماز عروس تفاوت هایی در نظر می گیرند. به عنوان مثال چادر نماز و ست عبادت عروس که در مجموعه حجاب فاطیما ارائه می گردد؛ شامل چادر نماز آستین دار، سجاده، جانماز و کیف نماز عروس است که در یک پک زیبا و منحصر به فرد طراحی و خدمت مشتریان عزیز ارائه می گردد.

مشاهده ست نماز عروس فاطیما

پارچه چادری عروس

 

پارچه نخی کودری برای چادر نماز خانگی

از هر چه بگذریم از خنکی، سبکی و لطافت پارچه نخی کدری نمی توان گذشت. امروزه همه خانم های محجبه حداقل یک چادر نماز نخی کدری در ست نماز خود دارند. این نوع از چادر نماز ها که غالبا به صورت چادر آستین دار می باشد؛ بسیار کاربردی و راحت است. به همین دلیل است که بیشتر خانم ها برای استفاده روزمره و نماز های روزانه خود از چادر نخی گلدار استفاده می نمایند.

ویژگی های پارچه چادری نخی کدری

پارچه نخی به دلیل درصد نخ بالایی که دارد؛ در دسته پارچه های الیاف طبیعی قرار داده می شود. این ویژگی همچنین سبب می گردد تا پارچه چادر نمازی نخی در انواع و رنگ های مختلف، دارای درصد کمی آبرفت باشند. اما همواره 1 الی 2 درصد آبرفت در الگو و دوخت چادر نخی لحاظ می گردد. پارچه های نخی در طرح ها و رنگ ها متنوع و اغلب به صورت گلدار و آبرنگی در بازار موجود است.

نحوه شستشو پارچه چادر نماز نخی کدری

با توجه به نخی بودن این پارچه بهتر است برای جلوگیری از آبرفت آن اقداماتی را انجام دهیم. به عنوان مثال لازم است تا چادر نماز نخی خود را حتما با آب ولرم بشویید؛ چرا که آب سرد موجب جمع شدن الیاف پارچه و چروک و آبرفت بیشتر آن خواهد شد. مورد بعدی شست و شوی چادر نماز با دست است که در مورد چادر نخی به هیچ عنوان توصیه نمی شود. فشردن بیش از حد پارچه چادری می تواند به آبرف بیشتر آن منجر شود. برای خشک کردن آن نیز بهتر است چند دقیقه منتظر بمانید تا آب آن خارج شود؛ و سپس بر روی بند دور از نور مستقیم خورشید پهن نمایید.

چند مدل پارچه چادر نمازی گلدار داریم ؟

با توجه به انواع مختلف پارچه چادری، اکنون می دانیم که پارچه چادر نمازی در دو دسته کلی گلدار و ساده نیز طبقه بندی می شوند. اگر شما هم به دنبال چادر گلدار هستید؛ بهتر است بدانید که پارچه چادر گلدار در انواع و جنس های مختلفی در بازار وجود دارد که از میان آن ها می توان به تترون گلدار، نخی گلدار، سوپرسافت گلدار و ساتن گلدار اشاره نمود. باید به این نکته نیز توجه داشت که جنس پارچه های گلدار بر روی قیمت پارچه چادر نماز گلدار تاثیر گذار خواهد بود.

تترون گلدار و نخی گلدار برای چادر گلدار

در میان انواع مختلف پارچه چادر نمازی گلدار، تترون و نخی گلدار طرفداران بیشتری دارند. این دو پارچه از الیاف طبیعی تولید می گردند و بسیار نرم لطیف هستند. پارچه های الیاف طبیعی همچنین حساسیت زا  نمی باشند و برای استفاده کودکان و نوجوانان تازه مکلف شده نیز بسیار مناسب هستند.

انواع چادر نماز آستین دار

بهترین پارچه چادر نمازی برای چادر آستین دار

چادر نماز آستین دار امروزه به یکی از پرطرفدار ترین مدل های چادر نماز تبدیل شده است. چرا که این چادر از یک سو به دلیل جلو بسته بودن دارای پوشش بسیار مناسبی می باشد؛ و از سوی دیگر به دلیل آستین دار بودن بسیار کاربردی و راحت می باشد. بنابراین طبیعی است که از پارچه های مختلفی برای دوختن چادر نماز آستین دار استفاده شود. اما در میان تمام مدل ها، چادر آستین دار نخی کدری در مدل های تمام کلوش و راسته، همانند چادر لبنانی، و چادر آستین دار تترون از همه مدل ها کاربردی تر می باشد.

به نحوه شست و شوی هر پارچه دقت کنید

با تنوع بیشماری که در دنیای پارچه چادری وجود دارد و مدل هایی که هر روز به تازگی وارد بازار می شود؛ بهتر است تا اطلاعات خود را در رابطه با نحوه شستشوی هر پارچه و همچنین طریقه خشک کردن و نگهداری آن به روز نمایید. به عنوان مثال پارچه چادری نخی لازم است تا آب ولرم و با دست شسته شود. ام در مقابل پارچه ساتن و یا سایر پارچه چادری مجلسی لازم است تا حتما با دست و با آب خنک شسته شود. ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با مدل های مختلف پارچه چادری، ویژگی ها و نحوه شستشوی هر یک آشنا نماییم.

رابطه تنگاتنگ قیمت چادر نماز و قیمت پارچه چادری

با توجه به اینکه متریال اصلی یک چادر یا چادر نماز و ست عبادت، پارچه آن می باشد؛ بدیهی است که افزایش و یا کاهش قیمت پارچه چادری می تواند رابطه مستقیمی بر روی قیمت چادر نماز داشته باشد. امروزه با توجه به افزایش قیمت هیجانی که در بازار پارچه چادری وجود دارد؛ متاسفانه قیمت محصولات حجاب نیز دستخوش تغییرات نابه سامانی شده است. این موضوع در خرید عمده پارچه برای تولیدی ها که به صورت طاقه پارچه خرید می نمایند نیز بی اثر نیست و قیمت عمده پارچه چادر نمازی نیز افزایش یافته است.

البته بسیاری از نمونه های پارچه چادر نمازی مانند پارچه چادر نمازی گلدن لایف، که به نام تترون گلدن لایف نیز شناخته می شود؛ در دسته پارچه چادر نماز ارزان قیمت قرار می گیرد و دارای کیفیت قابل قبولی برای دوخت چادر می باشد. از سوی دیگر فروش پارچه چادر نمازی عمده در تولیدی و کارخانه های پارچه چادری و نساجی ها مانند نساجی بروجرد می تواند بسیار مقرون به صرفه تر باشد.

پارچه چادری

اما در نهایت باید به این نکته توجه داشت که به دنبال چه کیفیتی از پارچه و برای چه مدلی از محصولات حجاب هستیم. به عنوان مثال قیمت یک توپ پارچه چادری برای دوخت دوخت چادر نماز با قیمت پارچه تترون که تنها برای دوخت مقنعه مورد استفاده قرار می گیرد؛ متفاوت خواهد بود.

خرید آنلاین پارچه چادری به صورت متری و یا طاقه از سایت های اینترنتی بزرگ نیز از این قاعده مستثنی نمی باشند. به عنوان مثال قیمت پارچه چادر نماز دیجی کالا  و با سلام هم به عنوان یک فروشگاه اینترنتی با افزایش قیمت روبه روست. اما ما در مجموعه حجاب فاطیما در تلاشیم تا با ثابت نگه داشتن قیمت محصولات خود، موجبات رضایت شما عزیزان را فراهم آوریم.

اشتراک گذاری :

عضو خبرنامه شوید

با عضویت در خبرنامه فاطیما، از  تولید جدیدترین محصولات، تخفیفات، ترند ها و همچنین اخبار روز دنیای مد اسلامی مطلع شوید.

قوانین

دیدگاهتان را بنویسید

بیشتر بخوانید