لوگو حجاب فاطیما

09058811000

چارشف بلند دوتکه با پیراهن بنفش

هر چادر مجلسی برای یک موقعیت!

چادر مجلسی

فرهنگ ایرانی اسلامی که برای بانوان چادر  را به عنوان یک پوشش کامل در نظر گرفته است. بنابراین استفاده از چادر در موقعیت های متفاوت از استفاده در بیرون از منزل تا مجلس و مراسم ها و … خیلی هم دور از ذهن نمی باشد. استفاده از چادر در فرهنگ ما علاوه بر مصارف روزمره که خانم ها برای حضور در جامعه و محل کار و … از آن استفاده می کنند؛ کاربرد های دیگری نیز دارد.

از دیرباز برای پذیرایی از مهمان خانم خانه چادر به سر می کرده است. امروزه نیز به همان شکل در بسیاری از فرهنگ ها این رسم پا برجاست و بانوان از چادر مجلسی استفاده می کنند. اما با توجه به گذر زمان و بهره گیری از مد اسلامی و حجاب استایل های به روز و مدرن، چادر هایی مخصوص پذیرایی و استفاده در مجالس رسمی طراحی و به بازار مصرف ارائه می گردد.

این امر تا جایی مورد توجه بانوان واقع شده است که بسیاری از همکاران ما در تولیدی های محصولات حجاب اقدام به تولید این نمونه از چادر های زیبا نموده اند. همه مدل های متنوع از این نمونه از چادر در گروه چادر مجلسی قرار می گیرد. البته در بسیاری مواقع به آن چادر میزبان نیز گفته می شود.

انواع چادر مجلسی

برای دسته بندی مدل های مختلف چادر مجلسی می بایست انواع کاربرد آ و یا مراسمی را که چادر در آن استفاده می شود؛ مورد بررسی قرار داد. از همین منظر چادر مجلسی را می توان به چادر عروس، چادر عقد، چادر میزبان و چادر جشن تکلیف و … تقسیم بندی نمود.

چادر عروس

معمولا برای هر تازه عروسی چادری در نظر گرفته می شود که این چادر در رنگ های روشن مانند سفید، گلبهی، شیری و … و اغلب با تزییناتی طراحی و دوخته می شود. معمولا چادر عروس به صورت چادر ساده بلند جلوباز همانند چادر چرخی و سنتی می باشد و به عنوان یک رویه برای لباس مجلسی و یا لباس عروس به کار برده می شود.

چادر ساتن عروس

تزیینات روی چادر عروس است که می تواند آن را به یک چادر مجلسی بدل نماید. بهره گیری از پنل های آماده منجوق دوزی شده و یا روبان دوزی با دست و … همه و همه از جمله مواردی است که می تواند زیبایی چادر عروس را چندین برابر نماید. علاوه بر چادر مجلسی عروس، همیشه یک چادرنماز عروس نیز برای استفاده روزمره و خواندن نماز برای عروس خانم ها در جهیزیه قرار داده می شود.

این چادر نماز عروس بر خلاف چادر مجلسی، بسیار ساده و بیشتر کاربردی می باشد. مدل هایی مانند چادر کیسه ای، چادر بلند جلو بسته و انواع چادر های آستین دار از نمونه هایی می باشند که به عنوان چادر نماز عروس که به آن چادر جهیزیه نیز گفته می شود؛ به شمار می رود.

چادر عروس

چادر عقد

چادر عقد نیز همانند چادر عروس یک چادر مجلسی به شمار می رود و کاربردی مشابه با آن را دارد. امروزه با توجه ساده شدن مراسم ها استفاده از چادر برای عقد بیشتر به چشم می خورد. چادر عقد صرفا چادری است که در هنگام خطبه عقد عروس خانم ها بر سر می کنند و می تواند چادری ساده نیز باشد. اما روشن و یا سفید رنگ بودن آن رسمی است که در بیشتر فرهنگ ها رعایت می شود؛ و نشانی از سپید بختی زوج می باشد. جنس چادر عروس و یا چادر عقد معمولا از کرپ حریر اعلا و گرم بالا می باشد که علاوه بر ریزش عالی، نرمی و لطافت خاصی نیز دارد.

چادر میزبان

چادر مجلسی که به عنوان چادر میزبان استفاده می شود نیز نوع دیگری از چادر نماز ساده جلوباز می باشد که طرح و رنگ های متنوعی را شامل می شود.

چادر میزبان

چادر میزبان لزوما به رنگ روشن نیست و در رنگ ها و نقوش متفاوتی تولید می شود؛ به طوری که تمامی سلیقه ها را پوشش می دهد. معمولا جنس این چادر مجلسی سوپرسافت، ابریشم، ابریشم چاپی و … می باشد. با توجه به ساده بودن مدل چادر میزبان، نفیس و اعلا بودن جنس پارچه چادر مجلسی می تواند در کیفیت و زیبایی ظاهری آن بسیار تاثیرگذار باشد.

چادر جشن تکلیف

علاوه بر نمونه های ساده ای که برای جشن تکلیف دختران نوجوان طراحی و تولید می گردد؛  نمونه هایی نیز به صورت سفارشی از مرغوب ترین پارچه چادری موجود در بازار و با تزییناتی زیبا تولید می شود.

چادر جشن تکلیف

مانند نمونه های چادر جشن تکلیف گروه تولیدی حجاب فاطیما که شامل مجموعه ای بی نظیر از چادر و نیم چادر های ساتن می باشد که به صورت ست همراه یا سجاده، جانماز و کیف جشن تکلیف نیز ارائه می گردد.

مشاهده همه مدل های چادر جشن تکلیف فاطیما

بر اساس آنچه در این مقاله بیان شد؛ در کل می توان اینطور نتیجه گیری نمود که اغلب مدل های چادر مجلسی فارغ از نوع مراسم و زمینه کاربردی که دارند؛ در مدل هایی ساده ارائه می گردند. مدل هایی مانند چادر ساده جلو باز که تنها در جنس پارچه و تزئیناتی که بر روی آن ها انجام می گیرد، تفاوت دارند.

اشتراک گذاری :

عضو خبرنامه شوید

با عضویت در خبرنامه فاطیما، از  تولید جدیدترین محصولات، تخفیفات، ترند ها و همچنین اخبار روز دنیای مد اسلامی مطلع شوید.

قوانین

دیدگاهتان را بنویسید

بیشتر بخوانید