لوگو حجاب فاطیما

09058811000

چادر مجلسی

چادر؛ حجاب استایل مجلسی یا اسپرت

آیا چادر یک حجاب استایل مجلسی محسوب می شود؟

افرادی که به استایل با حجاب علاقمند هستند؛ می توانند از این سبک پوشش هم به صورت رسمی و هم به صورت اسپرت و یا لباس های راحت تر استفاده نمایند. آنچه در میان تمام مدل های لباس مجلسی پوشیده تا لباس اسپرت محجبه رعایت می گردد؛ پوشیده بودن آن ها می بااشد. بنابراین می توان اینگونه بیان نمود که حجاب استایل نمود رسمی و غیر رسمی با تمرکز بر پوشیدگی دارد. به همین دلیل است که چادر و چادر نماز به عنوان یکی از اصلی ترین آیتم ها در حجاب استایل و لباس های پوشیده به شمار می رود.

انواع متفاوت حجاب استایل

اگر بخواهیم دقیق تر به مدل های مختلف لباس پوشیده که بانوان با حجاب می پوشند نگاه کنیم؛ متوجه این موضوع می شویم که تمام لباس هایی که این افراد در موقعیت های متفاوت می پوشند؛ در محیط کار، بیرون از منزل، داخل منزل، مهمانی ها و مجالس رسمی و … همه و همه دارای وجه تشابهی تحت عنوان پوشیدگی کامل هستند. بنابراین می توان سبک لباس با حجاب را با توجه به موقعیت های مختلف طبقه بندی نمود. در این طبقه بندی حتی می توان چادر مشکی و یا چادر نماز را به عنوان یکی از لباس هایی که در خارج و داخل منزل پوشیده می شود؛ در نظر گرفت.

حجاب استایل اسپرت و راحتی

این سبک از پوشش بیشتر در داخل منزل و یا در سفر مورد استفاده واقع می گردد. منظور از کلمه اسپرت در این دسته بندی از لباس های پوشیده، صرفا لباس های ورزشی محجبه نمی باشد؛ بلکه منظور به طور خاص لباس هایی است که می توان در موقعیت هایی که رسمیت کمتری دارند؛ استفاده کرد.

اغلب لباس پوشیده اسپرت که در این دسته قرار داده می شود؛ به صورت تونیک بلند با آستین های بلند به همراه شلوار آزاد و راحت می باشد. سارافون ها و تونیک هایی که به عنوان حجاب استایل اسپرت و راحتی مورد استفاده قرار می گیرد؛ دارای یک ویژگی مشترک هستند. و آن هم احساس راحتی و آزاد بودن مدل آن ها می باشد.

جالب است بدانید که از این نوع سبک پوشش نه تنها افراد محجبه بلکه بسیاری دیگر نیز استفاده می کنند. البته ممکن است قد تونیک و سارافون تا حدودی کوتاهتر نیز باشد. اما به طور کلی لباس هایی مانند مانتو ها و … که حالت آزاد و راحتی دارند؛ تنها خاص استایل محجبه و با حجاب نیست.

حجاب استایل اسپرت 

از چه نوع پارچه ای برای لباس های راحتی و حجاب استایل اسپرت استفاده می گردد؟

با توجه به هدف و اساس این سبک پوشش که بر پایه راحتی و آزاد بودن شخص است؛ طبیعتا از پارچه هایی با جنس بسیار سبک و لطیف استفاده می گردد تا این حس راحتی بیشتر شود. به عنوان مثال در این استایل از پارچه نخی ( مانند پارچه چادر نخی کودری ) که دارای الیاف طبیعی و بافتی نرم است؛ استفاده می گردد. و یا پارچه تریکو که حالتی کشی دارد و از مدل های نازک برای تولید لباس های تابستانی و از نمونه های ضخیم تر جهت لباس های زمستانی بهره برده می شود.

حجاب استایل رسمی

همانند هر استایل رسمی دیگر، در این سبک پوشش نیز توجه به دوخت و جنس پارچه لباس، بسیار حائز اهمیت می باشد. با توجه به موقعیت هایی که در آن ها لازم است استایلی رسمی داشته باشیم؛ ( مکان هایی همچون محل کار، بیرون از منزل، مجالس رسمی، جلسات و … )، طراحی و دوخت لباس های رسمی نیز متفاوت از لباس های اسپرت و راحتی می باشد.

اغلب مدل های لباس رسمی پوشیده شامل کت به همراه دامن و یا شلوار است که می توان با شال و روسری به عنوان یک سرپوش در موقعیت های رسمی استفاده نمود.

حجاب استایل رسمی

 

چادر به عنوان یک استایل با حجاب رسمی

با توجه به اینکه از بانوان از چادر مشکی در هارج از منزل، در محل کار، جلسات رسمی و … استفاده می نمایند؛ می توان چادر را نیز به عنوان یک حجاب استایل رسمی به شمار آورد. البته نمی توان صرفا به این دلیل که چادر مشکی در محیط کار استفاده می شود؛ آن را به عنوان یک لباس رسمی به شمار آورد. و لازم است آیتم های دیگری مانند جنس پارچه چادری، دوخت چادر، مدل و … نیز در نظر گرفته شود.

چادرپوشی

آیا چادر را می توان به عنوان یک استایل خیابانی در نظرر گرفت؟

این مورد دقیقا مانند آن است که چون از چادر در بیرون از منزل و در خیابان ها استفاده می شود؛ از آن به عنوان یک استایل خیابانی ( Street Style ) یاد شود. در حالیکه برای داشتن یک استایل خیابانی لازم است تا موارد بسیار دیگری نیز لحاظ شود. البته استایل خیابانی در هر کشور و منطقه ای با توجه به فرهنگ و سبک پوشش مردم همان منطقه معرفی می گردد. اما آنچه به صورت غالب در خییابان های کشور ما دیده می شود و به عنوان فشن خیابانی از آن یاد می شود؛ یبه کلی با چادرپوشی و استایل شیک با چادر متفاوت می باشد.

لباس مجلسی پوشیده

انواع لباس های مجلسی که افراد محجبه در مجالس و مهمانی ها می پوشند؛ نیز در زمره لباس رسمی با حجاب قرار می گیرد. در این مدل از لباس ها نیز آنچه بیشتر مورد توجه قرار داده می شود؛ پوشیده بودن لباس می باشد. به همین دلیل است که لباس مجلسی پوشیده اغلب دارای آستین های بلند و در مدل هایی آزاد طراحی و ارائه می گردد.

لباس مجلسی پوشیده

 
چادر مجلسی به عنوان لباس مجلسی برای افراد محجبه

امروزه مدل های مختلفی از انواع چادر مجلسی طراحی و تولید می گردد که از پارچه چادری اعلا و بسیار با کیفیت دوخته شده است. به علاوه اینکه از انواع تزئینات زیبا برای چادر مشکی مجلسی استفاده می شود. جواهردوزی، مروارید دوزی و … در مدل های متنوع بر روی انواع چادر مجلسی استفاده می شود که جلوه طاهری آن را چندین برابر می نماید.

چادر مجلسی

چادر مجلسی که در مراسم ها و مجالس رسمی استفاده می شود؛ در مدل های آستین دار و عبایی با مچ آستین تزیین شده با تور و … در قد و سایزبندی متنوع طراحی می گردد. به همین دلیل می توان از چادر مشکی مجلسی زیبا در مجالس گوناگون نیز به عنوان یک لباس رسمی پوشیده و محجبه استفاده نمود.

چادر نماز مجلسی جهت استفاده در مراسم های خاص

امروزه مراسم های مختلف مذهبی برگزار می گردد که برای هریک از لباس پوشیده خاصی مانند چادر نماز مدل دار و مجلسی استفاده می گردد. نمونه هایی از چادر نماز که به عنوان چادر عروس و یا چادر جشن تکلیف در مجموعه حجاب فاطیما تولید می گردد؛ در گروه چادر نماز مجلسی قرار می گیرد.

چادر عروس

بنابراین می توان در کل اینگونه نتیجه گیری نمود که با توجه به موقعیتت هایی که از چادر مشکی و یا از چادر نماز کارشده استفاده می شود؛ می توان آن را به عنوان یک لباس رسمی و مجلسی به شمار آورد.

اشتراک گذاری :

عضو خبرنامه شوید

با عضویت در خبرنامه فاطیما، از  تولید جدیدترین محصولات، تخفیفات، ترند ها و همچنین اخبار روز دنیای مد اسلامی مطلع شوید.

قوانین

دیدگاهتان را بنویسید

بیشتر بخوانید