لوگو حجاب فاطیما

09058811000

شیک پوشی با چادر

شیک پوشی با چادر | چادر مناسب خود را انتخاب کنید!

چادر مناسب خودتان را انتخاب کنید تا شیک تر باشید

همه ما وقتی که یک بانوی محجبه و شیک پوش را می بینیم که به لباس و آراستگی خود اهمیت می دهد؛ بسیار لذت می بریم. این موضوع نه تنها به عنوان یک انسان شیک پوش و آراسته حس خوبی را در ما ایجاد می نماید؛ بلکه سبب می گردد تا افراد دید بهتری به حجاب و پوشش هایی همچون چادر و … پیدا کنند.

شیک پوشی با چادر مشکی

چادر مشکی اگر درست و اصولی انتخاب شود؛ می تواند به شیک تر شدن شما کمک نماید. بنابراین می توان اینطور نتیجه گیری نمود که شیک پوشی با حجاب هیچ منافاتی ندارد. می توان هم حجاب را رعایت کرد و هم با در نظر داشتن نکات شیک پوشی؛ یک حجاب استایل بی نظیر داشت.

شیک پوشی با چادر مشکی و یا لباس های پوشیده برای بانوان محجبه نه تنها ایرادی ندارد؛ بلکه می تواند افراد بیشتری را به این موضوع تشویق نماید. متاسفانه اغلب تصور می کنند که با چادر و یا لباس هایی همچون عبا؛ کفتان و … نمی توان استایل خوبی داشت. در صورتیکه بلاگر حجاب، حجاب استایل ها و … همه و همه به عنوان نمونه هایی از افرادی معرفی می گردند که شیک پوشی با حجاب را تبلیغ می کنند.

چادر مشکی

آراستگی ظاهری از نشانه های ایمان است

همانطور که در احادیث نیز به آن توصیه بسیاری شده است؛ آراسته بودن به عنوان یکی از ارکان اصلی ایمان می باشد. بنابراین نمی توان توجه نکردن و اهمیت ندادن به ظاهر و لباس و … را به دلیل مواردی چون ترک دنیا، تزکیه نفس و … دانست. زیرا این موارد به هیچ عنوان نمی تواند انسان را به کمال و پروردگار نزدیک تر نماید.

آراستگی و شیک پوشی در حالت کلی نیز در روحیه فرد بسیار موثر است و حتی حس جمعی خوبی در میان افراد ایجاد می نماید. تصور نمایید در یک جمعی هستید و فردی با لباس های نامنظم، نامناسب و کثیف وارد می شود. اولین واکنش هر فرد به آن شخص، درهم کشیدن صورت می باشد. کسی دوست ندارد حتی با آن فرد هم کلام شود. ایجاد این حس ناخوشایند، فقط و فقط به دلیل ظاهر نامناسب شخص می باشد. اما از سوی دیگر اگر شخصی بسیار آراسته در یک مجلسی باشد، ناخودآگاه از دیدن او حس خوبی در ما ایجاد می گردد. بنابراین می بینیم که آراسته بودن در طاهر و رسیدگی به نظافت شخصی چقدر می تواند به ایجاد نشاط و سرزندگی برای فرد و جامعه موثر واقع گردد.

هنگام پوشیدن چادر مشکی، شلخته دیده می شویم

چادر مشکی در نظر برخی موجب بهم ریختگی ظاهری می گردد. شاید این موضوع به آن دلیل است که افراد محجبه ای که از چادر مشکی در مکان های عمومی، خارج از منزل، محل کار و … استفاده می کنند؛ به مرتب بودن چادر خود بر روی سر و یا آراستگی لباس شان زیر چادر هیچ اهمیتی نمی دهند. در حالیکه با رعایت برخی نکات کوچک می توان هم با حجاب و هم شیک و خوش استایل بود.

چگونه می توان با چادر زیبا و آراسته به نظر رسید

یکی از مهم ترین دغدغه های یک خانم چادری شیک پوش بودن با چادر است. به همین دلیل لازم است تا نکاتی را برای داشتن یک استایل محجبه زیبا و آراسته رعایت نمود؛ که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

انواع چادر مشکی

1-     مدل چادر مشکی خود را متناسب با اندامتان انتخاب کنید

مدل چادر اولین و مهم ترین موردی است که برای شیک پوشی با چادر در نظر گرفته می شود. این مورد بسیار حائز اهمیت است که بدانید برای هر نوع اندامی چه مدل چادری مناسب است. به بیان دیگر باید بدانید برای افراد لاغر چه نوع چادر مشکی موجب  می شود تا توپر تر و بهتر به نظر بیایند و در مقابل چه مدل چادری برای افراد چاق تر مناسب است.

چادر مشکی مناسب افراد لاغر اندام

چادر مشکی آستین دار به دلیل برش هایی که در اگو و طرح پارچه وجود دارد؛ موجب می گردد تا افراد را کشیده و لاغر تر نشان دهد. بنابراین انواع مدل های چادر مشکی ایرانی سنتی که بدون آستین هستند برای بانوان محجبه با اندام لاغر مناسب تر است. اما اگر طرفدار چادر مشکی آستین دار هستید؛ به شما پیشنهاد می کنیم تا به سراغ مدل هایی همچون چادر عربی و یا چادر لبنانی بروید. چرا که این دو مدل لاغری اندام شما را به هیچ عنوان نشان نمی دهند. 

چه مدل چادری برای افراد توپر مناسب است

چادر ساده ایرانی می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای این افراد باشد. چادر مشکی بدون طرح و مدل خاص که اندامی نباشند؛ جز بهترین انتخاب ها برای افراد توپر و چاق به شمار می رود. این نکته را نیز فراموش نکید که از پارچه چادر مشکی استفاده کنید که طرح و نقش کمتری داشته باشد. پارچه چادری با طرح های شلوغ و یا چادر گلدار گل درشت شما را چاق تر نشان می دهد.

چادر مناسب برای بانوان با قد کوتاه تر

چادر آستین دار همیشه بهترین گزینه انتخاب برای افراد با قد کوتاه می باشد. چادر هایی مانند چادر ملی، چادر دانشجویی و همچنین چادر لبنانی می تواند انتخاب های درستی برای این افراد به شمار رود. چرا که وجود آستین در الگوی چادر باعث ایجاد خطای دید می شود که کوتاهی قد را تا حدود بسیاری جبران می نماید و اندام شما را کشیده تر نشان می دهد.

چادر دانشجویی

2-     شال و روسری مناسب با مدل چادر خود استفاده نمایید

تناسب بین رنگ، جنس و حتی مدل بستن شال و روسری که در زیر چادر استفاده می کنید با مدل چادر بسیار حائز اهمیت می باشد. مات و براق بودن چادر، جنس ساتن، نخی و … انواع مدل گره زدن و بستن روسری می تواند از جمله مواردی باشد که نه تنها به فرم صورت و رنگ پوست شما بستگی دارد؛ همچنین می تواند به شیک پوشی شما کمک شایان توجهی نماید.

روسری مناسب برای زیر چادر مجلسی

بهتر است برای چادر رنگی مجلسی از روسری های غیر نخی مانند روسری ساتن و یا روسری ابریشم استفاده شود. تناسب رنگی چادر مجلسی و روسری نیز می بایست با توجه به رنگ پوست شما، فصل و موقعیت و نوع مجلس مورد نظر انتخاب گردد. اما در کل بهتر است برای چادر رنگی از روسری رنگی و شاد استفاده شود.

روسری با چادر مشکی

روسری مناسب چادر روزانه

چادر روزانه که در بیرون از منزل استفاده می گردد مانند انواع چادر مشکی، اغلب با روسری های ساده با جنس مرغوب مانند نخی مورد استفاده قرار می گیرد. برای انتخاب روسری زیر چادر مشکی پیشنهاد می کنیم تا در درجه اول راحتی خود را در نظر داشته باشید. استفاده از روسری های ساتن و … که اغلب لیز هستند و نیاز به فیکس کردن و مرتب کردن دائم روسری در زیر چادر دارند؛ به هیچ عنوان انتخاب های مناسبی نمی باشند.

به علاوه پوشیدن روسری های براق در رنگ ها تند در زیر چادر مشکی جلوه خوبی ندارد و موجب جلب نظر دیگران می گردد که برازنده یک بانوی محجبه نمی باشد. توصیه می شود برای بستن شال و روسری در زیر چادر مشکی نیز از مدل های ساده و یا از مقنعه استفاده کنید.

ساق دست و روسری

استفاده از گیره برای بستن روسری زیر چادر

همیشه توجه به جزئیات کوچک می تواند تغییرات بزرگی در استایل شما ایجاد نماید. انتخاب یک گیره خاص برای مرتب کردن روسری زیر چادر مشکی و یا مجلسی می تواند تا میزان قابل توجهی استایل شما را دگرگون سازد. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که نباید در استفاده از اکسسوری زیاده روی نمود. بنابراین بهتر است تا از مدل های ساده تر برای روسری زیر چادر مشکی و مدل های مجلسی و رنگی برای روسری زیر چادر رنگی مجلسی استفاده نمایید تا یک حجاب استایل شیک داشته باشید. از گیره روسری برای فیکس کردن چادر نماز خود نیز می توانید استفاده نمایید.

تناسب رنگی گیره روسری با روسری نیز یکی دیگر از نکاتی است که لازم است تا به آن توجه ویژه ای داشته باشید. به عنوان مثال گیره های مروارید یا گیره سنگ سفید برای روسری های سبز، آبی و یا سرخ، جلوه بسیار زیبایی خواهد داشت. به طور کلی می توان اینطور بیان نمود که ایجاد تضاد رنگی میان روسری و گیره روسری می تواند شیک پوشی یک خانم چادری را افزایش دهد.

3-     چادر روزانه را از چادر مشکی خود جدا کنید

برای شیک پوشی با چادر باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که از یک چادر برای موقعیت های مختلف استفاده نکنید. تفکیکی چادر روزانه و چادر مشکی از چادر مجلسی حتی چادر مشکی مجلسی می تواند به شیک پوشی فرد چادری کمک نماید. بهتر است برای بیرون از منزل، محل کار و یا دانشگاه و … دو یا سه چادر مشکی آماده و اتو کشیده داشته باشید. توجه داشته باشید که استفاده از چادر مشکی مجلسی برای محیط کار و یا دانشگاه به هیچ عنوان توصیه نمی شود. یک خانم چادری شیک پوش به خوبی می داند که هر چادر برای چه موقعیتی مناسب است.

همچنین بخوانید : چادر نماز مخصوص هر موقعیت

4-     موی خود را زیر چادر مرتب نمایید

آشفته بودن و یا باز بودن مو در زیر روسری و زیر چادر نه تنها موجب آشفتگی ظاهری چادر می گردد؛ بلکه شخص چادری را نیز کلافه می نماید. بنابراین پیشنهاد می کنیم برای شیک پوشی با چادر به این نکته نیز توجه داشته باشید. اگر شما موی خود را زیر چادر مجلسی و یا زیر چادر مشکی خود ببندید؛ باعث می شود تا دیگر نیازی به مرتب کردن روسری زیر چادر نباشد. به علاوه جایگاه کش چادر را بهتر می توانید بر روی سر خود فیکس نمایید.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که موی خود را بیش از حد بالا نبندید؛ چرا که این موضوع نه تنها به حجاب استال شما لطمه وارد می کند؛ از سوی دگر توجه دیگران را به شکل نامناسبی جلب می بنماید که مناسب یک بانوی چادری نمی باشد.

5-     همراه چادر آرایش غلیظ نداشته باشید

چادر به عنوان حجاب برتر در کشور ما معرفی شده است. بنابراین افراد چادری باید به این نکته توجه داشته باشند که هدف از پوشیدن چادر، داشتن حجاب و هدف از داشتن حجاب نیز عدم جلب توجه دیگران می باشد. آرایش غلیظ زیر چادر نه تنها زیبا نیست؛ بلکه می توان نظر دیگران را نسبت به حجاب و چادر به نحو نامناسبی تغییر دهد.

به بیان دیگر داشتن آرایش غلیظ با اعتقادات یک زن محجبه در تضاد کامل است. به همین دلیل است که در هنگام مشاهده یک زن چادری با آرایش غلیظ اغلب نگاه های پرسشگر با جملات نامناسب شنیده می شود که ممکن است سوء تفاهم و شبهه در میان افراد یک جامعه به وجود بیاورد.

6-     متناسب با حجاب چادر رفتار کنید

شیک پوشی با چادر تنها مختص موارد ظاهری نیست. توجه داشته باشید که بلند خندیدن، صحبت های نامناسب و با صدای بلند و … به هیچ عنوان مناسب یک خانم محجبه با چادر نمی باشد. رعایت احترام و ادب نه تنها برای شیک بودن و داشتن حجاب استایل ضروری است؛ برای هر نوع پوشش دیگری نیز حائز اهمیت است و می تواند استایل شما را خاص تر نماید.

شیک پوشی با چادر

7-     کیف و کفش مناسب چادر خود انتخاب کنید

 همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم، مدل چادر روزانه مشکی با توجه به موقعیت و اندام شما تعیین می گردد. به همین ترتیب لازم است تا کیف و کفش مناسب با مدل چادر مشی خود را برگزینید. به عنوان مثال در هنگام پوشیدن چادر مجلسی از کیف بند دار و یا کفش کتانی و اسپرت استفاده نکنید.

کفش کتونی با چادر

8-     چادر خود را زیر بغل مچاله نکنید

برای نگه داشتن چادر خود به هیچ عنوان چادر را زیر بغل نزنید. اینکار و همچنین گرفتن چادر با دندان برای رو گرفتن با چادر و … از جمله مواردی است که در تضاد کامل با حجاب استایل می باشد. یک خانم چادری با کلاس و شیک پوش برای نگه داشتن چادر خود و جلوگیری از لیز خوردن آن از روی سر از کش و یا دکمه و زیپ برای چادر مشکی آستین دار استفاده می نماید. نهایتا می توانید چادر را آویز بگذارید. چرا که زیر بغل زدن چادر موجب می گردد تا ظاهری شلخته داشته باشید.

9-     مانتو مناسب زیر چادر بپوشید

استفاده از مانتو مناسب زیر چادر باعث می شود تا چادر شما نیز جلوه بهتری داشته باشد. مدل مانتو، رنگ و سایز مناسب آن می  تواند به شیک پوشی با چادر کمک نماید. توجه داشته باشید که در فصل سرما از پالتو های جمع و جور زیر چادر استفاده کنید. استفاده پالتو چرم موجب می شود تا اندامتان درشت به نظر نیاید.

در نهایت همواره به این نکته توجه داشته باشید که آراستگی و شیک پوشی با چادر تنها به رعایت موارد و آیتم های ظاهری بر نمی گردد. و لازم است تا به عنوان یک بانوی چادری با کلاس، رفتار پسندیده ای نیز داشته باشد.

این موضوع را نیز به خاطر داشته باشید که مرتب بودن همیشه موجب ایجاد یک استایل حرفه ای و فوق العاده می گردد.

اشتراک گذاری :

عضو خبرنامه شوید

با عضویت در خبرنامه فاطیما، از  تولید جدیدترین محصولات، تخفیفات، ترند ها و همچنین اخبار روز دنیای مد اسلامی مطلع شوید.

قوانین

دیدگاهتان را بنویسید

بیشتر بخوانید