لوگو حجاب فاطیما

09058811000

تزئین چادر عقد

برای عقد محضری چادر خوبه یا مانتو

چادر یا مانتو؟

پس از همه گیر شدن ویروس کرونا، رسم برگزاری مهمانی های پر تجمل برای عقد و عروسی هم کم کم از میان برداشته شد. به همین دلیل است که در حال حاضر اغلب زوج های جوان و دم بخت  ترجیح می دهند تا به جای چندین مراسم غیر ضروری و تجملاتی، یک مراسم عقد ساده و کم هزینه با حضور عزیزان خود برگزار کنند. هرچند این مراسم ساده باشد؛ باز هم  لازم است تا لباسی مناسب برای عروس خانم ها اعم از چادر عروس، مانتو و یا لباس عروسی ساده در نظر گرفته شود.

لباس مناسب عقد محضری

مراسم عقد و ازدواج از هر نوعی و در هر مکانی اعم از منزل، محضر، سالن و … باشد؛ نیازمند نوع و مدل خاصی از لباس نیز می باشد. اگر تازه عروس هستید ؛ برای مراسم خود به دنبال چادرعروس هستید و یا در صدد انتخاب لباسی مناسب هستید؛ به شما پیشنهاد می کنیم که به خواندن این مقاله ادامه دهید؛ تا با در نظر گرفتن تنها چند نکته کوچک، استایلی فوق العاده شیک و بی نظیر داشته باشید.

چادر عروس

3 نکته مهم برای انتخاب لباس عقد

فارغ از اینکه شما طرفدار پوشیدن چادر مجلسی برای مراسم عقد و عروسی خود می باشد یا به دنبال لباسی شیک برای مراسم هستید؛ می خواهیم به بیان نکاتی بپردازیم تا به شما کمک می کند تا استایل بسیار زیبا و خیره کننده در این روز خاص داشته باشید.

سادگی را فراموش نکنید

وقتی صحبت از سادگی لباس عروس یا جتی چادر و چادر نماز عروس می شود؛ منظور مدل های بی رنگ و بی روح نیست؛ بلکه مقصود انتخاب مدل هایی است که  تزیینات اضافی و سنگین مانند جواهردوزی های پرکار و … نداشته باشد.

 امروزه مدل های بسیار زیادی از چادر عروس مشاهده طراحی و تولید می گردد که حجم زیادی از نگین دوزی، جواهر دوزی و … را دارا می باشند. استفاده از این تزیینات در حد متعادل می تواند سبب زیبایی لباس عروس و ی همان لباس عقد محضری شما بشود؛ اما تزئینات بیش از حد نه تنها جلوه زیبایی ندارد؛ بلکه باعث سنگین شدن لباس یا چادر و در نتیجه عدم کاربرد راحت آن می گردد.

بنابراین به شما عروس خانم ها توصیه می کنیم که برای انتخاب لباس یا چادر عقد، بله بران و … به دنبال مدل هایی باشید که پارچه مرغوب و دوختی حرفه ای داشته باشد. حتی دوخت چادر ساده عروس نیز می تواند به گونه ای تمیز و با کیفیت باشد که نمای آن را از یک لباس عروس چند میلیون تومانی بیشتر نماید.

رنگ مناسب را انتخاب کنید

برای لباس عروس اغلب به سراغ رنگ سفید می روند. به همین دلیل است که اولین رنگ جهت خرید چادر عروس و سایر لوازم و ست عروس نیز همواره رنگ سفید می باشد. اما شما برای سایر مراسم ها مانند مراسم عقد محضری، مراسم بله بران، حنابندان، نامزدی و … از لباس هایی در رنگ های روشن و متنوع استفاده نمایید. اما آنچه حائز اهمیت است؛ انتخاب رنگ مناسب است.

موارد زیادی می تواند در انتخاب رنگ مناسب تاثیرگذار باشد. یک از مهم ترین آن ها رنگ پوشت شماست. باید به این نکته توجه داشته باشید حتی برای انتخاب رنگ چادر عروس یا لباسی که برای عقد محضری می پوشید نیز لازم است تا به رنگ پوست خود توجه کنید. به عنوان مثال بهتر است خانم هایی که رنگ پوست سبزه ای دارند از رنگ هایی مانند گلبهی استفاده کنند.

 اگر لباس شما رنگ سفید دارد؛ بهتر است برای چادر عروس و یا چادر عقد خود به سراغ رنگ های روشن و ملایم دیگر همچون صورتی روشن، آبی ملایم، گلبهی و … بروید. به این ترتیب جلوه لباس خود را نیز دو چندان خواهید کرد.

لباسی متناسب با فرم بدن

اگر جز آن دسته از عروس هایی هستید که برای عقد و عروسی از چادر استفاده می نمایید؛ دیگر نیازی نیست تا برای انتخاب چادر در صدد تناسب آن با فرم اندام خود باشید. چرا که چادر عروس اغلب به صورت ساده و فری سایز می باشد. البته مدل هایی از چادر عروس در مجموعه تولید فاطیما طراحی و ارائه می گردد که با توجه به سایز اندام هر شخص دوخته می شود که در ادامه به آن می پردازیم.

از سوی دیگر برای خرید لباس عقد محضری و یا لباس عروس خود لازم است تا حتما لباسی را که از هر لحاظ متناسب با فرم بدن شماست را تهیه نمایید. این موضوع به سایز کلی اندام شما و فرم و شکل بدن دارد. به عنوان مثال شانه های افتاده یا کشیده، گودی کمر و … همه و همه باید در دوخت لباس عروس لحاظ گردد تا هنگامی که لباس خود را بر تن می کنید؛ کاملا زیبا و بدون نقص باشد.

چادر عروس

مناسب ترین پوشش برای عروس محجبه

بسیاری از عروس خانم ها تمایل دارند تا در مراسم عقد و عروسی خود حجاب داشته باشند. از این رو لباس هایی را انتخاب می کنند تا پوشش کاملی داشته باشد. لباس عروس پوشیده همچون مانتو یا عبای سفید کار شده، مانند مدل های متنوعی از عبای مجلسی و مانتو عروس که در رنگ های روشن همراه با جواهر دوزی های بی نظیر و فوق العاده طراحی و تولید می گردد.

پوشش سر برای عروس با حجاب

امروزه مدل های متنوعی از پوشش سر جهت استفاده بانوان محجبه در مجالس و مراسم های رسمی طراحی می گردد. یک عروس محجبه که تمایل به انتخاب لباس عروس پوشیده دارد؛ قطعا برای پوشش سر نیز به دنبال شال و روسری می باشد که در عی زیبایی، پوشش کاملی نیز داشته باشد. شما عزیزان می توانید برای مراسم عقد محضری خود از یک شال ساده متناسب با لباس خود و یا از هد شال های کار شده مخصوص مجالس رسمی برای پوشش بیشتر و بهتر بهره ببرید.

استفاده از چادر عروس برای عروس محجبه

از زمان گذشته رسم خرید چادر عروس در میان ایرانیان وجود داشته است. حتی در بسیاری از فرهنگ ها جشنی به نام جشن ” چادر ویوینی” یا ” چادر بران” وجود دارد که در آن بانوان خانواده در یک دور همی ساده چادر عروس را می برند و می دوزند.

امروزه نیز به یاد همان رسم قدیمی برای عروس خانم ها پارچه چادری و یا پارچ ای مجلسی خریداری می شود. در این میان برخی از عروس هایی که تمایل به لباس های پوشیده دارند؛ از چادر عروس خود در مراسم عقد محضری، خواستگاری و … استفاده می کنند.

ست عبادت عروس

در مجموعه حجاب فاطیما نیز مدل های بسیار متنوعی از چادر و چادر نماز عروس جهت استفاده عروس خانم های محجبه طراحی و تولید می گردد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم :

ست چادر ساتن عروس

چادر ساتن که در این مجموعه برای چادر عروس طراحی می گردد؛ دوخته شده از مرغوب ترین و با کیفیت ترین پارچه ساتن موجود در بازار می باشد که برای چادر مناسب می باشد. ست عبادت ساتن در دو مدل چادر بلند و نیم چادر ارائه می گردد:

چادر ساتن عروس

1-     چادر بلند ساتن عروس

این ست شامل چادر بلند جلو بسته آستین دار به همراه سجاده، جانماز و کیف عروس می باشد که در رنگ های روشن مانند صورتی، سبزآبی، کرم و گلبهی علاوه بر سفید، ارائه می گردد. دانتل دوزی حاشیه چادر به صورت سرتاسری با دست انجام می گیرد و بسیار مقاوم و بادوام می باشد.

لینک مشاهده و خرید چادر بلند ساتن عروس فاطیما

 

2-     نیم چادرو دامن ساتن عروس

آِتم های این ست عبارت است از نیم چادر، دامن، سجاده، جانماز و کیف، که از ترکیب پارچه ساتن و دانتل نشمیل دوخته شده است. دانتل دوزی حاشیه چادر و نیم چادر ساتن نیز همانند مدل چادر بلند ساتن، با دست صورت می پذیرد. مدل نیم چادر و دامن ساتن نسل جدیدی از چادر نماز و ست عبادت می باشد که برای اولین بار در کشور توسط گروه تولیدی حجاب فاطیما تولید شده است. این مدل به دلیل دو تکه بودن ( نیم چادر + دامن ) وزن کمتری بر روی سر دارد و موجب می گردد تا استفاده و کاربرد راحت تری داشته باشد. شما عزیزان می توانید نیم چادر ساتن عروس را به صورت ساده و یا مچ دار سفارش دهید.

لینک مشاهده و خرید نیم چادر و دامن ساتن عروس فاطیما

 چادر عروس ساده رنگی

در میان مدل های متنوع چادر و چادر نماز عروس، مدل های ساده ترین نیز وجود دارد که مورد پسند عروس خانم هایی هست که ترجیح می دهند برای عقد محضری و یا مجالس عروسی خود از مدل هایی در سبک مینیمال استفاده نمایند.

چادر عروس

چادر ساده فاطیما در مجموعه چادر های مدل سماء قرار داده می شوند که عبارت است از :

1-     چادر سماء ساده

ست چادر عروس سماء ساده شامل چادر بلند جلوبسته آستین دار به همراه سجاده و جانماز عروس و کیف می باشد که در حال حاضر با پارچه ابروبادی رنگی از بهترین کیفیت موجود، دوخته و ارائه می گردد. این پارچه به هیچ عنوان بدن نمایی، چروکی و آبرفت ندارد و لًختی و ریزش فوق العاده ای دارد که می تواند زیبایی این چادر ساده را دو چندان نماید.

لینک مشاهده و خرید چادر سماء ساده  فاطیما

2-     چادر سماء حاشیه دار

این چادر عروس که به عنوان چادر نماز عروس نیز مورد استفاده قرار می گیرد، همانند مدل ساده سماء می باشد با این تفاوت که در حاشیه پایینی چادر و مچ آستین ها، از تور رنگی ساده و خرجکار کتان به صورت چین دار استفاده شده است.

لینک مشاهده و خرید چادر سماء حاشیه دار فاطیما

3-     چادر سماء طوقی

چادر عروس سما طوقی یکی از نمونه های پرطرفدار جهت استفاده به عنوان چادر عقد و یا چادر بله بران می باشد که در عین سادگی بسیار زیبا و کاربردی نیز می باشد. این مدل از چادر نماز عروس در رنگ های متنوع همچون سفید، صورتی در تناژ های مختلف، آبی ملایم، سبز روشن، کرم، گلبهی و … مخصوص چادر عروس تولید می گردد.

لینک مشاهده و خرید چادر سماء طوقی فاطیما

4-     چادر سماء مقنعه دانتل

چادر سما مقنعه دانتل نیز به عنوان یک چادر عروس بسیار کاربردی در میان محبوب ترین نمونه های ست عبادت عروس در مجموعه فاطیما قرار دارد. مدل این چادر به گونه ای است که یک مقنعه توری با حاشیه چین دار به چادر متصل می گردد و زیبایی آن را چند برابر می نماید.

لینک مشاهده و خرید چادر سماء مقنعه دانتل فاطیما

چادر عروس یا چادر نماز عروس

بسیاری از مدل هایی که به عنوان چادر عروس در مراسم عقد محضری و یا مراسم دیگری همچون جلسه خواستگاری و … مورد استفاده قرار می گیرد؛ به عنوان چادر نماز هم قابلیت استفاده دارند. اما در کل می توان اینطور بیان نمود که چادری که به عنوان چادر خواستگاری، چادر عقد، چادر بله بران و … تهیه می شود؛ دیگر برای نماز خواندن استفاده نمی شود.

چادر نماز عروس

به همین دلیل است که معمولا یک چادر مجلسی عروس برای مراسم ها و یک چادر هم به عنوان چادر نماز عروس و یا ست عبادت عروس تهیه می گردد.

چادر نماز عروس همان چادر نماز جهیزیه

در تعریف چادر نماز عروس و چادر جهیزیه یک مفهوم را می رساند. چادری که برای استفاده روزمره و به جا آوردن نماز های یومیه در منزل استفاده می شود؛ همان چادر نمازی است که در جهیزیه عروس خانم ها قرار داده می شود. این چادر معمولا از جنس های نخی کودری، تترون ساده و یا گلدار می باشد که در طرح ها و رنگ های بسیار متنوع و شادی طراحی و تولید می گردد.

چادر نماز گلدار مجموعه حجاب فاطیما نیز در رنگ های روشن با گل های ریز و طرح های متنوع جهت خرید چادر نماز و ست عبادت عروس با بهترین کیفیت دوخت و پارچه ارائه می گردد.

اشتراک گذاری :

عضو خبرنامه شوید

با عضویت در خبرنامه فاطیما، از  تولید جدیدترین محصولات، تخفیفات، ترند ها و همچنین اخبار روز دنیای مد اسلامی مطلع شوید.

قوانین

دیدگاهتان را بنویسید

بیشتر بخوانید