لوگو حجاب فاطیما

09058811000

چادر نماز آبی بلند جلوباز

چادر نماز آماده بخر خودتو راحت کن 🙂

چادر نماز آماده

چادر نماز آماده مثل سایر لباس هایی که به صورت آماده و دوخته شده خریداری می شود؛ جز دستاورد های زندگی مدرن این روز ها می باشد. چرا که در زمان های گذشته در هر خانه ای یک چرخ خیاطی و دست کم یک نفر پیدا می شد که به حرفه خیاطی مسلط بود. از این رو خرید لباس های آماده تنها به لباس هایی برای مهمانی آن هم مهمانی های بزرگ در شهر های بزرگ خلاصه می شد.

آیا در گذشته هم چادر نماز دوخته شده و آماده خرید و فروش می شد؟

به طور قطع نمی توان اینطور بیان نمود که هیچ نمونه و مدلی از خرید و فروش چادر یا چادر نماز در گذشته صورت نمی گرفت. اما این موضوع واضح است که در جوامع سنتی تر یا افرادی که در حاشیه شهر ها و در روستا ها ساکن بودند؛ اغلب سعی بر این داشتند تا همه لباس های خود و خانواده را خودشان تهیه کنند. از این رو می توان اینگونه نتیجه گیری نمود که چادر نماز آماده نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

چادر نماز آماده در قدیم

تاثیر زندگی مدرن بر روی دوخت و یا خرید چادر نماز

در همان دوره های قدیم نیز که هنوز تکنولوژی پیشرفت زیادی نداشته است؛ در شهر های بزرگ کشور مانند تهران، بسیاری از حرفه ها حالتی تخصصی تر به خود گرفته بود. به این معنا که دیگر یک نفر در منزل خود قادر به انجام همه کار ها از آشپزی و تهیه غذا، پخت نان، کاشت میوه و سبزی تا دوخت و دوز لباس اهل منزل و … نبود.

رفته رفته مردم در جوامع مدرن شروع به خرید مایحتاج خود از افرادی نمودند که به صورت تخصصی تر در این زمینه ها مشغول بودند و به نوعی شغلشان همان موضوع خاص بود. به عنوان مثال نان را از نانوا، میوه و سبزی را کشاورز و یا میوه فروش، لباس را از خیاط و چادر نماز آماده را چادر فروش 🙂 تهیه می نمودند.

خرید چادر نماز آماده

یک چرخ خیاطی، یک خیاط، یک چادر نماز

با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی، روز به روز مدرنیته جولان بیشتری در شهر ها و به ویژه در مراکز استان ها می داد و در این میان حتی شهر های مذهبی نیز از این امر مستثنی نبودند.

دیگر کسی برای تهیه یک چادر نماز خودش دست به کار نمی شد. در قدیم هرکس که نیاز به دوخت چادر یا چادرنماز داشت با خرید یک قواره چادری و چرخ خیاطی که در خانه داشت؛ نیازش مرتفع می گشت؛ اما رفته رفته چرخ های خیاطی در خانه ها از حالت کاربردی به حالتی دکوری در آمدند و حرفه و پیشه خیاطی در میان افراد یک خانواده کمرنگ و کمرنگ تر شد.

چادر نماز دوخته شده

دیگر افراد میلی برای دوخت و دوز نداشتند و ترجیح می دادند تا به جای تهیه پارچه و اندازه گیری و دوخت و … ؛ به یکباره نزد یک خیاط بروند و یک چادر نماز آماده بخرند.

پیدایش فروشگاه ها و مراکز تخصصی دوخت و فروش چادر نماز

رفته رفته با تخصصی شدن همه حرفه ها، دوخت و دوز چادر نماز نیز به این جرگه پیوست؛ تا آنجا که امروزه شاهد افراد بسیار زیادی هستیم که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.

افرادی که برای تهیه یک چادر نماز آماده و دوخته شده تلاش می کنند؛ از عزیزان مشغول در حوزه پارچه و پارچه فروشی گرفته تا افراد مشغول در زمینه طراحی، الگوسازی، برش و دوخت چادر نماز و همچنین افراد متخصص در زمینه ارائه و فروش محصولات مذهبی و ملزومات حجاب فعالیت دارند.

تخصصی تر شدن حوزه خرید و فروش چادر نماز

این موضوع بدیهی است که با گذر زمان و افزایش جمعیت ساکن در شهر ها و روستا ها، نیاز و تقاضا برای ارائه محصول نیز افزایش می یابد. در این میان هنوز افرادی هستند که تمایل دارند که خودشان مایحتاج خود را تهیه نمایند؛ اما بسیاری دیگر طرفدار خرید محصولات آماده و شسته و رفته از مغازه ها و فروشگاه های محل سکونت خود هستند.

چادر نماز ایرانی قدیمی

بنابراین می توان اینطور بیان نمود که تخصصی شدن حرفه ها به ویژه در زمینه تولید چادر نماز که در اینجا به آن می پردازیم؛ سبب شده است تا حتی افرادی که پیش از این خود برای تهیه یک چادر نماز دست به کار می شدند نیز حداقل برای یک بار یک چادر نماز آماده را از فروشندگان چادر تهیه نمایند.

شاید بتوان دلیل این تمایل را این دانست که تخصص در زمینه تولید چادر نماز سبب شده است تا محصولاتی بدون نقص و با بالاترین کیفیت دوخت و پارچه به دست مشتریان برسد.

چادر نماز آماده مدل دار یا ساده ؟

وقتی صحبت از خرید چادر نماز باشد؛ دیگر تفاوتی ندارد که شما به دنبال چه مدل چادرنمازی هستید. در واقع شاید ساده بودن مدل چادر نماز مانند چادر نماز سنتی چرخی سبب شود تا هر کسی به این موضوع فکر کند که شاید خودش توانایی دوخت و تهیه آن را داشته باشد؛ اما مواردی همچون تهیه پارچه چادر نماز مرغوب، استفاده از چرخ خیاطی و بسیاری موارد دیگر موجب می شود تا خرید چادر نماز ساده نیز بسیار ساده تر به نظر بیاید.

چادرنماز آماده

اما نمی توان این نکته را نیز فراموش کرد که امروزه دیگر فقط یک مدل چادر مانند چادر ایرانی وجود ندارد. بلکه هزاران مدل چادر و چادرنماز آماده در طرح ها و رنگ های مختلف برای فروش در خدمت مشتریان عزیز قرار داده می شود.

نتیجه تخصصی شدن حرفه ها در تنوع مدل های چادر و چادر نماز آماده

به طور قطع می توان دلیل این همه تنوع در مدل های مختلف محصولات حجاب را فقط تخصصی شدن حوزه های مربوط به این حرفه  دانست. طراحان خوش ذوق که طرح ها و مدل های نو بدیعی را خلق می نمایند؛ الگوسازان حرفه ای، خیاط های ماهر و … همگی در خلق و تولید نمونه های بی نظیر همکاری می کنند تا هر روز مدل های جدید تری به بازار مصرف ارائه گردد.

بنابراین می توان اینطور نتیجه گیری نمود که دیگر کسی نه وقت و زمان لازم و نه دانش و مهارت کافی برای دوخت چادر نماز آماده به شیوه های امروزی را دارد.

 

ادامه دارد …

 

اشتراک گذاری :

عضو خبرنامه شوید

با عضویت در خبرنامه فاطیما، از  تولید جدیدترین محصولات، تخفیفات، ترند ها و همچنین اخبار روز دنیای مد اسلامی مطلع شوید.

قوانین

دیدگاهتان را بنویسید

بیشتر بخوانید