لوگو حجاب فاطیما

09058811000

خرید آنلاین چادر نماز

راهنمای خرید چادر نماز

راهنمای خرید چادرنماز

با توجه به فرهنگ اسلامی و سفارشاتی که در سنت و دین اسلام به زنان و دختران شده است؛ بر تمام زنان و دختران مسلمان واجب است تا در هنگام نماز کلیه قسمت های بدن خود را بپوشانند. بنابراین راهنمای خرید چادرنماز مناسب که تمامی معیار های لازم برای پوشانندگی کامل را داشته باشد؛ می تواند انتخابی مهم برای هریک از خانم های مسلمان به شمار رود.

ما در این مقاله سعی می کنیم تا ملاک ها و معیار هایی را برای انتخاب یک چادرنماز برای تمام خانم ها در سنین متفاوت ارائه دهیم.

منظور از پوشش کامل چیست؟

وقتی صحبت از پوشانندگی کامل می شود منظور پوششی برای تمام قسمت های بدن به جز دست ها و پاها تا مچ و همینطور گردی صورت می باشد.

چارشف دوتکه با دامن

سایز چادر نماز

اندازه چادرنماز اولین و مهم ترین موضوعی است که در هنگام خرید چادرنماز باید به آن دقت کافی نمود. اغلب چادر ها بر اساس قد سایز بندی می شوند. به این صورت که قد شخص تعیین کننده اندازه چادری می باشد که مناسب است. بنابراین شما می بایست چادری را انتخاب کنید که متناسب با قدتان باشد.

البته در بسیاری موارد چادرنماز را کمی بلندتر از قد شخص در نظر می گیرند. علی رغم اینکه این موضوع کاملا اختیاری می باشد، باید به این نکته نیز توجه داشت که به دلیل پوشانندگی مچ پاها به ویژ در هنگام قنوت و یا قنوت در حین نماز؛ بهتر است تا قد چادرنماز تا حدودی ( در اکثر موارد 5 تا 10 سانتی متر ) بلند تر از قد خود شخص در نظر گرفته شود.

سایزبندی چادرنماز

از سوی دیگر نباید این نکته را نیز فراموش نمود که برخی از پارچه های چادری دارای چند درصد آبرفت و یا اتوخوردگی هستند. به این معنا که پس از شستشو و یا اتو کردن 1 الی 2 درصد امکان کوتاه شدن چادر وجود دارد.

مانند پارچه های نخی و یا نخی کودری که علی رغم جنس بسیار لطیف، سبک و خنکی که دارند؛ به دلیل درصد نخ بالایی که در این پارچه ها به کار برده شده است، امکان آبرفت زیادی هم دارند.

بنابراین اگر خودتان قصد دوخت یک چادرنماز را دارید می بایست تمامی این نکات را در متراژ پارچه چادر خود در نظر بگیرید. اما 1 الی 2 درصد آبرفت پارچه در الگو و دوخت تمام تولیدات و چادرنماز های حجاب فاطیما در نظر گرفته می شود. بنابراین شما می توانید خریدی مطمئن و با خیالی آسوده را تجربه کنید.

جنس چادر نماز

با توجه به  تمامی موارد بیان شده در رابطه با جنس چادر های نماز، می توان نتیجه گرفت فاکتور مهم بعدی در انتخاب چادرنماز مناسب، قطعا جنس چادر می باشد.

باید توجه داشت که چند مورد مهم در انتخاب جنس پارچه چادری در نظر گرفته شود. یکی از این موارد سبکی و لطافت پارچه می باشد.

چادرنماز نخی

برای این منظور پارچه نخی می تواند بهترین گزینه در میان سایر پارچه های چادرنمازی به شمار رود. پارچه چادری نخی یکی از صدها و یا هزاران نوع پارچه ای است که امروزه برای تولید چادرنماز به ویژه چادر هایی که برای استفاده روزمره به کار برده می شود، مورد استفاده تولید کنندگان قرار می گیرد. این پارچه چادری به دلیل سبکی و راحت بودن و هم چنین شستشوی آسان، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

اما باید به این نکته نیز اشاره نمود که پارچه نخی به دلیل درصد بالای نخ که در ساختار خود دارد خاصیت آبرفت و جمع شدگی نیز دارد که زیاد خوشایند افراد نیست.

چادر نخی کودری

مورد بعدی که در انتخاب جنس پارچه مناسب چادرنماز بسیار مهم است؛ بدن نما نبودن آن است. بسیاری از پارچه های موجود در بازار بسیار لطیف و سبک هستند اما در مقابل به دلیل نازک بودن، بدن نما نیز هستند. به این معنا که نمی توانند حجاب کاملی را در هنگام نماز به فرد ارائه دهند. البته بسیاری از پارچه های چادرنمازی در رنگ های روشن امکان دارد تا حدی نازک تر بنمایند یا به اصطلاح سایه بیندازند که امری طبیعی ست. اما توجه به این مورد در انتخاب پارچه نیز امری ضروری است.

مقاله بدن نمایی چادر نماز

انتخاب رنگ و طرح پارچه می تواند امری کاملا سلیقه ای و در عین حال ملزم به دقت و ظرافت باشد. در نظر گرفتن رنگ پوست ( در مورد انتخاب پارچه برای چادر های مجلسی) و … می تواند از فاکتور هایی باشد که می توان با تکیه بر آن انتخابی مناسب داشت.

گذشته از آن می دانیم که خواندن نماز با چادر هایی با رنگ روشن و ساده بسیار توسط ائمه اطهار و بزرگان دین توصیه شده است. بنابراین لازم است تا ضمن انتخاب یک چادر ساده و زیبا فکر و تمرکز خود را معطوف هدف اصلی که ارتباطی خالصانه با معبود است، کنیم.

البته ناگفته نماند که در میان مسلمانان برخی از مجالس و اعیاد وجود دارد که ملزم به پوشیدن لباس نماز و یا چادرنماز با طرح ها و زینت های گوناگون می باشد.  به عنوان مثال در کشور خودمان ایران جشن عبادت دختران یکی از این مراسم است که پدر ها و مادر ها تلاش می کنند تا با تهیه کردن یک ست عبادت زیبا، آراستگی در هنگام نماز را به فرزند خود هریه کنند. تا این کار زمینه ای برای بیشتر علاقمند شدن دختران جوان به عبادت با پروردگار باشد.

ست جشن عبادت دخترانه

از دیگر موارد برای انتخاب پارچه برای یک چادرنماز زیبا و مناسب می توان به نخ نما نشدن، شستشوی آسان، چروک پذیری کم، نخ کش نشدن و …. اشاره نمود.

به عنوان مثال شستشوی آسان چادرنماز این امکان را به ما می دهد تا به محض ایجاد لکه و یا کثیفی بر روی آن، چادرنماز خود را بشوییم و همواره در هنگام عبادت زیبا باشیم. زیرا همانطور که می دانیم توصیه های بسیار زیادی در احادیث در باب خواندن نماز با ظاهری آراسته و لباس تمیز به مسلمانان شده است.

مدل چادر نماز

امروزه مدل های متنوع برای چادرنماز ها در نظر گرفته می شود. چادرنماز می تواند ساده و جلوباز و یا جلوبسته آستین دار باشد. برای انتخاب این مورد لازم است تا سلیقه و راحتی خود را در نظر بگیرید.

اگر جز آن دسته از بانوانی هستید که دوست دارید در هنگام نماز با پوششی کامل و با خیالی راحت به کار کردن با دستان خود مانند خواندن قرآن و انجام کارهای جانبی بپردازید؛ بهترین انتخاب برای شما مدل جلوبسته و آستین دار است که هم از حجاب کامل آن مطمئن هستید و هم بدن برهم خورد ترکیب آن به راحتی می توانید از دستان خود استفاده کنید.

بسیاری از چادر های نماز دارای مقنعه سرخود هستند. این مدل موجب می شود تا تنها گردی صورت نمایان شود و از خط رویش مو ( رستنگاه ) حجاب کاملی را ارائه می دهد.

ست جشن عبادت دخترانه

مدل دیگری از چادرنماز نیز وجود دارد که دارای یک یا دو عدد جیب می باشد تا بتوان مهر، تسبیح و … را در آن قرار داد. به این مدل از چادرنماز جیب دار ، چادر احرام نیز گفته می شود.

نمونه های دیگری از چادرنماز وجود دارد که همواره در راستای کمک به راحت تر شدن امر خواندن نماز پیش می روند. مانند نمونه های مدرن و به روزی که در میان محصولات حجاب فاطیما به چشم می خورد. مدل هایی همچون مدل نیم چادر و دامن ، مقنعه نمازی و دامن ، چادرنماز برش دار و …

دوخت چادر نماز

بعد از مشخص شدن سایز و مدل  چادرنماز و هم چنین جنس آن، مرحله بعدی دوخت چادرنماز است.

برای دوخت چادرنماز نیز لازم است تا مانند سایر لباس ها از افراد متخصص در این زمینه کمک و راهنمایی گرفته شود. اما لازم است تا در هنگام یک چادر نماز خوب و زیبا به تمیزی دوخت، کیفیت کار، برش های منظم و … توجه ویژه ای داشته باشید.

همانطور که ما در گروه حجاب فاطیما مجموعه از بهترین محصولات را با برترین کیفیت دوخت برای شما عزیزان در نظر گرفته ایم.

ست کامل جشن تکلیف

قیمت چادر نماز

با توجه به تمامی موارد ذکر شده برای انتخاب چادرنماز ، مدل های متنوع با قیمت های متفاوت و البته در درجه های کیفی مختلف در بازار موجود می باشد. قیمت چادرنماز های تولید شده بسته به جنس پارچه، مدل و سایز از ارزان تا گران طبقه بندی می شود.

اما واضح است که در یک کشور اسلامی چادرنماز هایی با کیفیت عالی با قیمت هایی معقول و مناسب نسبت به سایر پوشش ها ارائه می گردد. بنابراین هر بانوی مسلمان قطعا می تواند یک چادر نماز زیبا و با کیفیت و در عین حال با قیمت مناسب را تهیه و استفاده نماید.

در نمونه های مختلف علاوه بر جنس پارچه و سایز یا همان قد چادرنماز ، مدل دوخت و تزیینات و کاری که بر روی آن شده است، نیز می تواند قیمت آن را تا حد زیادی دستخوش تغییر نماید.

به عنوان مثال بسیاری از چادرنماز ها مخصوص عروس خانم ها می باشند و لازم است تا ضمن استفاده از پارچه هایی نفیس و از بهترین درجه کیفی، نوع دوخت و تزیینات خاصی را نیز داشته باشد. این موضوع می تواند یک چادرنماز نفیس را نتیجه دهد که البته با کمی افزایش قیمت نسبت به نمونه های ساده تر همراه است.

چادر و قرآن عروس

در آخر ذکر این نکته ضروری است که بانوان گرامی می بایست برای خرید چادرنماز ، به کیفیت دوخت و پارچه و راحتی مدل، بیشتر از قیمت آن توجه نمایند. به این ترتیب می توانند یک چادرنماز زیبا و در عین حال با قیمت مناسب را خریداری نمایند.

گروه تولیدی فاطیما بر آن است تا با ارائه زیباترین مدل های چادرنماز با مناسب ترین قیمت نسبت به سایر تولیدکنندگان، موجبات رضایت شما مشتریان و همراهان همیشگی را فراهم آورد.

اشتراک گذاری :

عضو خبرنامه شوید

با عضویت در خبرنامه فاطیما، از  تولید جدیدترین محصولات، تخفیفات، ترند ها و همچنین اخبار روز دنیای مد اسلامی مطلع شوید.

قوانین

دیدگاهتان را بنویسید

بیشتر بخوانید