لوگو حجاب فاطیما

09058811000

بدن نمایی چادر نماز

بدن نمایی چادر نماز

چادر نماز بدن نما

مشکل بدن نمایی چادر نماز یکی از مسائلی است که برای بسیاری از خانم ها از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. البته بسیاری از افراد معتقدند که چادر نماز تنها به صرف اینکه در داخل منزل و یا در محلی به دور از چشم نامحرم پوشیده و مورد استفاده قرار می گیرد؛ نازک و یا ضخیم بودن آن اهمیتی ندارد.

به عبارت دیگر بحث بدن نمایی چادرنماز برای این افراد زیاد مهم نیست. فارغ از درست و یا غلط بودن این نظریه، ما امروز قصد داریم تا کمی بیشتر در رابطه با چادر بدن نما و همچنین بدن نمایی پارچه چادری صحبت کنیم. در نهایت شما عزیزان می توانید با اطلاعاتی که در اختیار دارید؛ برای خریدی بهتر تصمیم گیری نمایید.

چادر نماز بدون بدن نمایی

منظور از بدن نمایی چادر چیست؟

اگر بخواهیم صادقانه بگوییم؛ اکثر پارچه هایی که رنگ روشن دارند تا حدودی بدن نما هستند. به ویژه چادر نماز ساده که پارچه آن هیچ نقش و طرحی نداشته باشد.

اما سوال اصلی اینجاست که تا چه میزان از مشخص بودن بدن را می شود بدن نمایی نامید؟

برخی از خانم های چادری چه در داخل و چه در خارج از منزل و یا حتی در هنگام عبادت و به جا آوردن نماز یومیه، برای حجاب خود حد و مرز سخت تر و مشخص تری را در نظر می گیرند. این در حالی است که برخی دیگر به این قبیل موضوعات ساده تر نگاه می کنند و تنها اصل عبادت و ارتباط با پروردگار را مورد توجه خود قرار می دهند.

اینکه کدام صحیح است و چرا؛ موضوع بحث ما نیست. ما در حال حاضر قصد داریم به حدود بدن نمایی پارچه ها و میزان حساسیت بانوان چادری در این زمینه بپردازیم.

برای افرادی که روی بدن نمایی چادرنماز حساس هستند؛ حتی کوچکترین سایه ای که بدن را مشخص نماید؛ حکم بدن نمایی دارد و نماز خواندن با آن چادر بدن نما مشکل خواهد داشت. البته در این مورد دیگر به آن چادر نماز بدن نما گفته نمی شود و اصطلاحا گفته می شود که چادر سایه می اندازد.

اما از زیر برخی از چادر ها به طرز واضحی بدن مشخص است. مثل پارچه های  بسیار نازک و یا توری که بحث بدن نمایی پارچه در آن کاملا واضح است.

چادر نماز توری

کدام پارچه چادرنمازی بدن نما می باشد؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید دانست که پارچه ها به طور کلی در دو دسته بزرگ نازک و سبک و ضخیم و سنگین تقسیم می شوند. با توجه به اینکه اغلب انتظار دارند تا پارچه هایی سبک با وزن بسیار کم را به عنوان چادر بیرون از منزل و یا حتی به عنوان چادر نماز استفاده کنند؛ پس می بایست این نکته را نیز در نظر داشته باشند که بحث بدن نمایی چادر نماز در میان پارچه چادری سبک بیشتر وجود خواهد داشت.

اما از این گفته نمی توان اینطور نتیجه گیری کرد که همه پارچه های چادرنمازی که سبک و لطیف هستند؛ به طور قطع بدن نما هم می باشند. بلکه فاکتور ها و موارد دیگری نیز در تعیین میزان بدن نمایی پارچه چادر نماز موثر هستند که در ادامه به آن می پردازیم.

1-     ضخامت پارچه چادر نماز

همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره شد ضخامت چادر نماز واضح ترین علت برای بدن نما بودن چادر نماز می باشد. اما این به این معنی نیست که انواع  چادرنماز سبک و نازک بدن نما است.

2-     بافت پارچه چادر نماز

باید به این نکته توجه داشت که کلیه پارچه های موجود در بازار مصرف به دو دسته پارچه های طبیعی و مصنوعی طبقه بندی می شوند.

 پارچه های طبیعی از الیاف طبیعی مانند نخ، پشم، ابریشم و … ساخته می شوند مانند پارچه های نخ پنبه و کتان. در مقابل پارچه های مصنوعی دارای الیاف مصنوعی مانند پلی استر با درصد های متفاوت می باشند.

آنچه واضح است هر چه میزان الیاف طبیع در ساختار و بافت پارچه چادر نمازی بیشتر باشد، آن پارچه سبک تر و در برخی موارد نازک تر خواهد بود.

به عبارت دیگر بافت الیاف مصنوعی همیشه از نوعی انساج بیشتر در مقایسه با الیاف طبیعی برخوردار می باشد. به همین دلیل است که بافت پارچه را می توان یکی از عوامل موثر در بدن نمایی چادر نماز دانست.

3-     رنگ پارچه چادرنماز

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به رنگ های روشن علاقه زیادی دارید و معتقد هستید که برای نماز خواندن می بایست از رنگ های روشن استفاده شود؛ باید این را بیان کنیم که با روشن تر شدن رنگ پارچه چادر نماز، میزان بدن نمایی آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

این یک اصل است که رنگ های تیره بدن را نمایان نمی کنند. این موضوع به خوبی در مقایسه چادر مشکی و چادر سفید که از نوع پارچه در دو رنگ مشکی و سفید دوخته شده است؛ قابل تشخیص می باشد.

چادر نماز عروس

رنگ های روشن مانند چادر نماز سفید، چادر صورتی و یا چادرنماز گلبهی روشن و رنگ هایی از این قبیل که بیشتر به عنوان چادر عروس و یا چادر جشن تکلیف دختران مورد استفاده قرار می گیرد؛ همه و همه می توانند تا حدودی بدن نما باشند.

اما این به آن معنی نیست که تمام پارچه های سفید و روشن که برای تهیه و دوخت چادر نماز به کار برده می شود؛ بدن نما هستند.

ما در گروه تولیدی حجاب فاطیما همواره به دنبال پارچه هایی با بهترین درجه کیفی و در رنگ های روشن هستیم تا بتوانیم رضایت شما عزیزان را برای تهیه یک چادرنماز مناسب جلب نماییم. شما می توانید با کلیک بر روی لینک زیر تمامی چادر نماز های سفید و روشن فاطیما را مشاهده و بررسی نمایید. البته لازم به ذکر است که کلیه مدل های موجود در بخش محصولات سایت نیز دارای رنگبندی متنوعی هستند که اغلب آن ها از رنگ های روشن نیز برخوردار می باشند.

مشاهده چادر نماز های رنگ روشن فاطیما

4-     طرح پارچه چادر نماز

این موضوع کاملا واضح است که طرح دار بودن پارچه چادرنماز می تواند از بدن نمایی آن بکاهد. حتی اگر چادر نماز ساده و در زنگ های روشن باشد؛ طرح و نقشی که بر روی آن وجود دارد می تواند جلوه ای به چادر ببخشد که بدن نمایی آن را کم می کند.

به عنوان مثال اغلب نمونه های چادر نماز گلدار دارای گل های ریز و درشت در نگ های متفاوت هستند که بر روی یک زمینه روشن مانند سفید، نباتی و یا صورتی ملایم و … طراحی شده اند.

چادر گلدار

مجموعه چادر نماز های گلچهر فاطیما نیز از جمله چادر نماز گلدار می باشند که از بهترین کیفیت و در رنگبندی متنوع ارائه می گردد. این مجموعه شامل مدل های متنوعی می باشد که عبارت است از :

ادامه دارد …

اشتراک گذاری :

عضو خبرنامه شوید

با عضویت در خبرنامه فاطیما، از  تولید جدیدترین محصولات، تخفیفات، ترند ها و همچنین اخبار روز دنیای مد اسلامی مطلع شوید.

قوانین

دیدگاهتان را بنویسید

بیشتر بخوانید