لوگو حجاب فاطیما

09058811000

جشن عبادت

چادرنمازی مخصوص دختران نوجوان

چادر نماز دخترانه

همانطور که می دانیم دختران نوجوان با رسیدن به سن تکلیف مکلف به به جا آوردن دسته ای از اعمال واجب می باشند که در دین اسلام به آن سفارش شده است. که یکی از آن ها پوشیدن چادرنماز دخترانه و یا در تعبیر کامل تر، پوشید حجاب کامل می باشد.

در کشور ما ایران، سن 9 سالگی به عنوان سن تکلیف و یا مکلف شدن برای انجام فرایض دینی شناخته شده است. به همین دلیل است که با رسیدن دخترخانم های نوجوان به سن 9 سالگی با انجام یک سری از تشریفات و مراسم های مذهبی و همچنین تهیه چادرنماز دخترانه، نوجوانان تازه مکلف شده را به نماز خواندن و سایر واجبات دینی ترغیب می نمایند.

جشن عبادت

امروزه با توجه به تنوع زیادی که برای پوشش بانوان و به خصوص کودکان و نوجوانان در جامعه در جامعه وجود دارد؛ می توان به این نتیجه رسید که انتخاب چادرنماز دخترانه مناسب برای نوجوانان، کاری بسیار دشوار است. تا جایی که امروزه این موضوع به یک دغدغه بزرگ برای خانواده ها، پدرها و مادران بدل گردیده است. توجه به نکاتی از قبیل کیفیت و مرغوب بودن جنس پارچه چادری و یا انتخاب درست و هوشمندانه سایز چادر نماز دخترانه و … از جمله مواردی است که بسیار توصیه می شود.

اما از سوی دیگر باید به این نکته نیز توجه داشت که نباید با صرف وقت و هزینه زیاد از حد برای اینگونه مراسم های مذهبی مانند جشن عبادت دختران و … از اصل و هدف اصلی این قضیه دور شویم. متاسفانه امروزه بسیاری از خانواده ها به دلیل عشق و محبت بسیار زیادی که به فرزند خود دارند، اینگونه تمایل دارند که مراسم جشن تکلیف دختر 9 ساله خود را به گونه ای تدارک ببینند که کاملا تجملاتی و سرشار از تشریفات غیر ضروری می باشد.

در اینجا لازم است تا بدانیم که تمامی این مراسم ها و تدارکات در واقع حالتی نمادین برای ترغیب فرزندان به انجام فریضه نماز را دارند. اما با تشریفات بسیار زیاد، این امر واجب به حاشیه رانده شده و خود مراسم اصل و کلیت موضوع را تشکیل می دهد. ما در واقع در مراسم های مذهبی این چنینی مانند جشن عبادت و یا همان جشن تکلیف، آغاز بندگی خالصانه و خاضعانه نوجوان خود را جشن می گیریم و به او یادآور می شویم که بندگی پروردگار آداب و رسوم خاص خود را می طلبد.

این موضوع در انتخاب چادر نماز دخترانه نیز بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد. ما در این مقاله به شما کمک می کنیم تا بتوانید مناسب ترین چادر نماز دخترانه را برای فرزند تازه مکلف شده خود انتخاب و تهیه نمایید.

مشاهده کالکشن جشن عبادت فاطیما

تفاوت چادر نماز دخترانه  و چادر نماز بزرگسال

در واقع آن چه که چادر نماز دخترانه را از چادر نماز بزرگسال متمایز می نماید؛ در درجه اول طرح و رنگ پارچه چادر می باشد. اغلب مدل های چادر نماز دخترانه دارای رنگ هایی روشن و شاد هستند که معمولا طرح هایی مانند گل های ریز و درشت رنگی در نقوش آن ها وجود دارد. و یا دارای تزییناتی مانند تور دوزی، پولک دوزی و بعضا گلدوزی های زیبا … نیز می باشند.

اما این بدان معنی نیست که تنها خانم ها جوان و یا نوجوانان می توانند از رنگ های شاد این چنین استفاده نمایند. آنچه در اینجا به آن تاکید می کنیم سلیقه عمومی مشتریان عزیز است که در طی سال ها تجربه در زمینه طراحی، تولید و فروش انواع چادرنماز و ست عبادت، کسب نموده ایم و اکنون با شما عزیزان در میان می گذاریم.

 

علاوه بر طرح و رنگ به سایزبندی چادر نماز دخترانه نیز می توان اشاره نمود که البته این مورد از بارز ترین تفاوت های چادر نماز دخترانه با چادر نماز بزرگسال به شمار می رود. این موضوع بدیهی است که چادر نماز دخترانه در سایز های کوچکتری نسبت به چادر نماز بزرگسال طراحی و تولید می گردد.

خرید اقتصادی

سایز بندی اکثر مدل های چادر نماز فاطیما فقط بر اساس قد شما عزیزان می باشد. به این نکته نیز توجه داشته باشید که در برخی موارد با اینکه چادر نماز دخترانه هم قد چادر نماز بزرگسال دوخته می شود؛ ولی نیاز است تا برای دوخت آن از الگوی دخترانه استفاده شود چرا که سایز گردی صورت، جانمایی آستین ها در مدل های آستین دار، سایز چانه و نقاب و … برای نوجوان و بزرگسالان کاملا متفاوت از هم می باشد.

انتخاب چادر نماز دخترانه

برای انتخاب مناسب ترین چادر نماز دخترانه می بایست به یک سری از نکات توجه نمود. اما در وهله اول توجه به این مسئله بسیار مهم است که انتخاب چادر نماز، امری کاملا سلیقه ای می باشد. بنابراین لازم است تا در درجه اول و پیش از انتخاب مدلی خاص از میان مجموعه های متفاوت چادرنماز، اولویت های خود را در نظر داشته باشید. وقتی از اولویت ها در خرید و انتخاب چادر نماز دخترانه صحبت می کنیم؛ منظورمان دقیقا فاکتور هایی مانند جنس پارچه چادری، مدل چادر نماز، کیفیت دوخت و … می باشد که در ادامه به تفصیل در مورد هریک توضیح می دهیم.

1  جنس پارچه چادر نماز دخترانه

جنس پارچه چادر نماز از جمله مواردی است که نیازمند توجه و دقت بالایی می باشد. برخی از نمونه های چادر نماز دارای پارچه هایی از الیاف طبیعی و گروهی دیگر از جنس پارچه هایی با الیاف مصنوعی می باشند. دسته بندی پارچه چادرنماز ها در دو دسته مصنوعی و طبیعی می تواند یک دید کلی از جنس پارچه های متنوع چادرنماز را به ما ارائه دهد.

پارچه های الیاف مصنوعی مانند پارچه های ویسکوز، ویسکوز پلی استر، فلامنت و ویسکوز فلامنت. این نمونه از پارچه چادر نمازی دارای درصد بسیار کمی از نخ های پنبه ای می باشند و در برخی موارد نیز نخی با الیاف طبیعی در ساختار و بافت پارچه وجود ندارد.

سفارش عمده چادرنماز

با توجه به توضیحاتی که در رابطه با این جنس از پارچه چادری بیان کردیم، باید به این نکته نیز اشاره نماییم که پایین بودن درصد نخ این نوع از پارچه ها دلیل بر نامرغوب بودن و بی کیفیت بودن آن ها نمی باشد. ولی در بسیار موارد دوخت چادر نماز دخترانه با این پارچه ها هزینه کمتری را در بر می گیرد. زیرا در مقایسه کلی دوخت چادر نماز دخترانه با پارچه های الیاف مصنوعی تا حدودی کیفیت پایین تری نسبت به دوخت چادر نماز دخترانه با پارچه های طبیعی خواهند داشت.

اما از سوی دیگر پارچه های مصنوعی دارای طرح و رنگ های متنوع و بسیار زیادی هستند که شاید این تنوع از طرح و نقش و رنگ در میان پارچه های طبیعی کمتر به چشم می خورد. به همین دلیل است که برای بسیاری از مدل های چادر نماز دخترانه از این پارچه ها نیز استفاده می شود.

پارچه های الیاف طبیعی نیز شامل پارچه های نخی و نخ پنبه هستند که دارای کیفیت بالاتری نسبت به نمونه مصنوعی می باشند. این نوع از پارچه ها به دلیل کیفیت بالایی که دارند در طولانی مدت دچار کشیدگی، نخ نمایی و … نخواهند شد. به علاوه اینکه در شستشو بسیار مقاوم هستند و در اثر استفاده مداوم بدون تغییر شکل باقی خواهند ماند. البته لازم به ذکر است که برخی از نمونه ها از پارچه های طبیعی مانند پارچه چادر نخی دارای خاصیت آبرفت می باشند. که برای تمامی مدل های چادر نماز نخی فاطیما  1 الی 2 درصد آبرفت در الگو و دوخت لحاظ می گردد. بنابراین شما عزیزان می توانید با خیالی آسوده به انتخاب چادر نماز مورد نظر خود بپردازید.

مشاهده کالکشن چادر نماز نخی فاطیما

 

ادامه دارد …

اشتراک گذاری :

عضو خبرنامه شوید

با عضویت در خبرنامه فاطیما، از  تولید جدیدترین محصولات، تخفیفات، ترند ها و همچنین اخبار روز دنیای مد اسلامی مطلع شوید.

قوانین

دیدگاهتان را بنویسید

بیشتر بخوانید