لوگو حجاب فاطیما

09058811000

چادر جشن تکلیف بنفش

چادر نماز ساده یا چادر آستین دار ؟

چادر نماز آستین دار 

یک از نمونه های بسیار پرطرفدار و کاربردی در میان چادر نماز ها، چادر نماز آستین دار می باشد. امروزه استفاده از چادر نماز آستین دار به یکی از آسان ترین روش ها و پوشش برای به جا آوردن نماز های روزانه تبدیل شده است. و همواره بانوان بیشتری به این پوشش برای نماز مشتاق تر می گردند.

شاید دلیل محبوبیت چادر نماز آستین دار، طرح و رنگ این چادر نماز باشد. و یا شاید دلیل آن نوع پارچه هایی می باشد که برای دوخت چادر نماز آستین دار از آن ها استفاده می گردد.

ما در این مقاله قصد داریم به تفصیل به بررسی چادر نماز آستین دار و انواع مختلف آن بپردازیم. پس با ما همراه باشد و ما را با نظرات ارزشمند خود حمایت فرمایید.

دلیل محبوبیت چادر نماز آستین دار

الگو و دوخت چادر نماز آستین دار به گونه ای می باشد که راحتی و آزادی زیادی را برای نمازگزار فراهم می آورد. به این ترتیب می توان در هنگام عبادت با پروردگار علاوه بر آراستگی  زیبایی ظاهری، بدون هیچ دغدغه ای از بابت آزادی و گشادی چادر، با عبادت خود بپردازیم.

چادر نماز آستین دار در واقع نوعی از چادر نماز جلوبسته می باشد که از بالا زیر چانه تا پایین انگشتان پا دوخته شده و بسته می باشد. برخی مدل های چادر نماز آستین دار در جلو دارای زیپ و یا بند می باشند. در این حالت بخشی از چادر از زیر چانه باز است که با زیپ و یا با دو بند کوتاه بسته می شود. اما بهترین حالت همان دوخت کامل و سرتاسری چادر بلند می باشند که از زیر چانه تا پایین دوخته می شود. به این ترتیب پوشش بیشتری را نیز خواهیم داشت.

چادر نماز ساده رنگی آبی

این مدل از چادر نماز دارای دو آستین می باشد که در نزدیکی آرنج واقع شده است. دلیل این نوع از الگوی دوخت چادر نماز آستین دار آن است که راحتی بیشتری برای حرکت دست ها در هنگام قنوت و یا برداشتن و گذاشتن اجسام مانند قرآن، کتاب دعا و … داشته باشیم. پوشش گردی صورت در این مدل از چادر نماز به طور کامل و صحیح رعایت شده است و با کش از زیر چادر بر روی سر محکم می شود.

البته وجود کش در زیر یا روی چادر کاملا سلیقه ای و اختیاری می باشد. در برخی از مدل های چادر نماز آستین دار فاطیما نیز به جای کش از بند برای محکم شدن و ثابت نگه داشتن چادر بر روی سر استفاده شده است. مانند چادر نماز آستین دار ساتن فاطیما که با دو بند ساتن از دو طرف کنار صورت، در پشت سر بسته و محکم می شود. به این صورت است که چادر ساتن که در مقایسه با سایر چادر های نخی و تترون، وزن بیشتری دارد؛ به طور زیبایی بر روی سر ثابت می گردد.

وجود آستین در چادر نماز آستین دار موجب می شود تا بتوان به راحتی و بدون درآوردن و پوشیدن مجدد چادر به انجام کارهایی از قبیل تسبیح زدن، ورق زدن قرآن، دعا کردن و … در حین عبادت و نماز خواندن پرداخت. حتی در برخی موارد پیش می آید که نیاز است تا در بین دو نماز واجب کاری را انجام دهیم. به عنوان مثال پاسخ به تلفن، سر زدن به غذای روی اجاق در آشپزخانه و مواردی از این قبیل که خانم ها اطلاع بیشتری دارند.

بنابراین می توان دلیل محبوبیت بسیار زیاد چادر نماز آستین دار را همان الگو و دوخت کاربردی و آستین دار بودن آن دانست. البته تنوع در طرح و رنگ و نمونه های مختلف از این چادر نیز در محبوبیت این چادر نماز بی تاثیر نمی باشد.

انواع چادر نماز آستین دار

چادر های آستین دار را می توان براساس الگو، دوخت، طرح و رنگ پارچه، سایز های مختلف و همچنین نوع و جنس پارچه چادری، در گروه ها و دسته های متفاوتی، طبقه بندی نمود.

مدل های مختلف چادر نماز آستین دار

چادر های آستین دار در مدل ها متنوعی دوخته و ارائه می گردند. در میان نمونه های مختلف این نوع از چادر نماز، چادر لبنانی و چادر نماز چرخی آستین دار، از جمله پرطرفدار ترین مدل های حال حاضر در میان بانوان ایرانی به شمار می رود.

البته لازم به ذکر است که گشادی و آزادی چادر چرخی آستین دار بیشتر از چادر نماز لبنانی می باشد. در واقع چادر لبنانی مانند چادر نماز کیسه ای دارای محدودیتی در گشادی پایین چادر می باشند چون حالتی کیسه ای در قیمت پایین چادر دارند. این در حالی است که چادر نماز چرخی،  شامل یک آزادی و گشادی 360 درجه می باشد که محدودیتی نیز نخواهد داشت.

تولیدکننده ست عبادت رنگی در ایران

سایزبندی چادر نماز آستین دار

این نوع از چادرنماز نیز در سایز ها و به عبارت دیگر در قد های متفاوتی دوخته و تولدی می گردد. به طور کلی سایزبندی این چادر بر اساس قد و از 120 سانتی متر تا 180 سانتی متر تولید می شود. آن چه در انتخاب سایز مناسب چادر نماز آستین دار بسیار حائز اهمیت می باشد؛ افزودن 5 تا 10 سانتی متر بیشتر به قد اصلی شخص می باشد.

زیرا در مدل های آستین دار، این امکان وجود دارد که در هنگام حرکت دست در هنگام قنوت گرفتن و یا در زمان رکوع که نمازگزار خم می شود؛ قسمتی از مچ پای معلوم شود. بنابراین توصیه می شود که اگر در این باره حساسیتی به لحاظ شرعیات در میان مشتریان عزیز وجود دارد، بهتر است تا این میزان از افزایش قد ( 5 الی 10 سانت ) به قد اصلی شخص اضافه گردد.

در این میان چادر نماز آستین دار نخی دارای چند درصد آبرفت نیز می باشد که در این رابطه 1 الی 2 درصد آبرفت در الگو و دوخت تمام چادرنماز های فاطیما لحاظ می گردد.

رنگبندی چادر نماز آستین دار

با توجه به نمونه های مختلف پارچه چادر نمازی که برای دوخت چادر نماز آستین دار مورد استفاده قرار می گیرد؛ طرح، نقش و رنگ آن نیز می تواند بسیار متنوع باشد.

به این ترتیب نمونه های مختلفی از چادرنماز آستین دار را می توان تولید نمود. به عنوان مثال چادر نماز های آستین دار فاطیما عبارت است از :

–        چادر نماز آستین دار سماء ساده :

چادر نماز رنگی ساده مناسب جشن عبادت و ست نماز عروس

–        چادر نماز آستین دار سماء طوقی :

چادر رنگی در رنگبندی متنوع و دانتل دوزی روی شانه

–        چادر نماز آستین دار سماء مقنعه متصل :

چادر  رنگی با مقنعه دانتل سفید چین دار متصل به چادر رنگی

–        چادر نماز آستین دار ساتن دانتل دوزی :

چادر ساتن رنگی با دانتل دوزی سرتاسری از بالای سر تا پایین

–        چادر نماز آستین دار گلچهر :

چادر تترون نخ گلدار در رنگبندی و نقش های متنوع

–        چادر نماز آستین دار گلشن :

چادر نخی آستین دار حاشیه دوزی سراسری با نوار کتان

لازم به ذکر است که تمامی این نمونه از چادر نماز های آستین دار دارای بهترین درجه کیفی دوخت و پارچه می باشند. از سوی دیگر همه این چادرنماز ها قابل سفارش به صورت ست نماز همراه با سجاده، جانماز و کیف می باشند.

خرید چادر نماز آستین دار

آنچه برای خرید چادر نماز بسیار حائز اهمیت می باشد، انتخاب سایز مناسب چادر می باشد که پیش تر در قسمت سایزبندی چادر نماز آستین دار در همین مقاله به آن پرداختیم. امروزه فروش چادر نماز آستین دار دیجی کالا و یا در سایت هایی مانند ترب نیز به چشم میخورد. و این موضوع حاکی از آن است که شما عزیزان می توانید چادر نماز مورد نظر خود را به سادگی و از طریق فروشگاه های اینترنتی حجاب و چادرنماز انتخاب و تهیه نمایید.

در این میان فروشگاه اینترنتی حجاب فاطیما نیز با ارائه مدل های متنوعی از چادر نماز آستین دار، آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد.

چادر نماز نخی کودری و کیف نماز

قیمت چادر نماز آستین دار

عوامل متنوع و فاکتور های بسیاری می تواند بر قیمت چادر نماز آستین دار موثر واقع شود. یکی از این فاکتور ها، جنس پارچه ای می باشد که برا دوخت چادر نماز از آن استفاده می شود. اینکه پارچه طبیعی و یا ساخته شده از الیاف مصنوعی باشد؛ و یا همچنین دارای چه درصدی از نخ باشد؛ همگی از مواردی به شمار می روند که می تواند موجب افزایش و کاهش قیمت چادر نمازها و در مورد خاص تر چادر نماز آستین دار گردد.

به عنوان مثال قیمت چادر نماز آستین دار نخی در مقایسه با قیمت چادر نماز آستین دار ویسکوز نخ تا حدودی بیشتر می باشد و دلیل طبیعی بودن و دارا بودن درصد بالاتری از نخ پنبه در بافت پارچه های نخی می باشد.

یکی دیگر از عواملی که می تواند موجب افزایش قیمت چادر نماز گردد، افزایش قد و یا همان افزایش سایز چادر می باشد. مواردی مانند دوخت سفارشی چادر نماز، اضافه کردن آیتم های هایی نظیر سجاده، جانماز، مقنعه و … به ست نماز مانند ست جشن تکلیف دختران و … نیز می تواند از عوامل تاثیرگذار در قیمت چادر نماز آستین دار به شمار رود.

در این میان قیمت چادرنماز عمده با توجه به تعداد بالای آن و شیوه دوخت آن که به صورت سری انجام می پذیرد؛ تا میزان زیادی کاهش می یابد.

شما عزیزان می توانید برای ثبت سفارش عمده چادر نماز از طریق این لینک با همکاران ما در مجموعه تولیدی فاطیما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری :

عضو خبرنامه شوید

با عضویت در خبرنامه فاطیما، از  تولید جدیدترین محصولات، تخفیفات، ترند ها و همچنین اخبار روز دنیای مد اسلامی مطلع شوید.

قوانین

دیدگاهتان را بنویسید

بیشتر بخوانید