لوگو حجاب فاطیما

09058811000

چادر لبنانی

چادر نماز مقنعه دار چه مدل چادرنمازی است؟

چادرنماز مقنعه دار

آنچه امروزه تحت عنوان چادرنماز مقنعه دار می شناسیم؛ همان چادر نمازی است که به صورت چادری بلند و جلوبسته مورد استفاده قرار می گیرد. اغلب به دلیل اینکه برای استفاده از این چادر نیازی به پوشیدن مقنعه نمی باشد؛ از آن با نام چادرنماز مقنعه دار و یا چادر نماز مقنعه متصل و یا چادز مقنعه سرخود نیز یاد می شود.

طراحی و دوخت چادرنماز مقنعه دار

الگوی چادر نماز مقنعه دار و یا همان مقنعه سرخود به صورت یک چادر نماز بلند جلوبسته است که دارای چانه و نقاب نیز می باشد. این چادرنماز می تواند به صورت آستین دار و یا بدونآستین طراحی و دوخته شود. بهتر است برای ثابت ماندن چادر بر روی سر و همچنین زیبایی بیشتر چادر، از یک کش استفاده شود که به چادر متصل می شود و در پشت سر قرار می گیرد.

البته در بسیاری موارد بانوان ترجیح می دهند تا برای خواندن نماز و استفاده از چادرنماز مقنعه دار به جای کش از بند استفاده کنند که از دو طرف صورت به چادر دوخته می شود و در پشت سر از رو و یا زیر چادر گره می خورد. استفاده از بند در انواع مدل های چادر نماز این مزیت را نسبت به استفاده از کش دارد که موجب می شود تا بتوان به راحتی سایز گردی صورت را تعیین نمود. به این ترتیب تنگی و گشادی چادر به طور کامل قابل کنترل خواهد بود.

در این میان افرادی نیز ترجیح می دهند تا چادرنماز را بدون نقاب ( قسمت هلالی که بر روی پیشانی قرار می گیرد – مانند مقنعه مدارس دختران )، استفاده نمایند.به این ترتیب با وجود بند که در پشت سر محکم بسته می شود نه تنها چادر به خوبی بر روی سر ثابت می شود؛ بلکه در قسمت پیشانی، چادر به طور کامل بر روی سر قرار می گیرد.

وجود چانه هم که در اکثر چادر ها ضروری می نماید. زیرا در آموزه های دینی و قواعد خواندن نماز، تنها گردی صورت است که می تواند در معرض دید باشد.البته دوخت چادرنماز مقنعه دار به گونه ای می باشد که در مدل های بدون چانه نیز پوشش کاملی را برای بانوان در هنگام نماز فراهم می آورد.

انواع چادرنماز مقنعه دار

همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم؛ چادر نماز هایی که تحت عنوان چادر نماز مقنعه دار، چادر نماز مقنعه متصل و یا چادر نماز مقنعه سرخود از آن ها نام برده می شود؛ همگی در یک ویژگی مشترک هستند. این ویژگی نپوشیدن مقنعه به صورت جداگانه در هنگام استفاده از این چادر نماز می باشد.

بنابراین آنچه واضح است عدم نیاز به پوششی جدا علاوه بر این مدل از چادر نماز می باشد. به عبارت دیگر با انتخاب و خرید چادرنماز مقنعه دار دیگر نیازی به خرید موارد و آیتم های دیگری مانند مقنعه، روسری، شال و … نمی باشد. چادرنماز مقنعه دار از نظر مدل چادر، جنس پارچه چادری، سایز و … به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود.

مدل های مختلف چادرنماز مقنعه دار بر اساس مدل چادر

آنچه که به عنوان چادرنماز مقنعه سرخود شناخته می شود یک چادر نماز بلند جلوبسته آستین دار می باشد.اما در این میان نمونه هایی از چادر نماز مقنعه دار نیز وجود دارد که الگو و طراحی آن ها به گونه ای می باشد که نصف یک مقنعه ( تنها قسمت جلویی یک مقنعه )، به آن دوخته می شود و چادر بر روی آن قرار می گیرد و پشت آن را به طور کامل پوشش می دهد.

چادر نماز مقنعه دار

این مدل از چادر نماز مقنعه دار می تواند به صورت جلوباز و یا جلوبسته مورد استفاده قرار بگیرد. آستین دار و یا بدون آستین بودن آن نیز بسته به سلیقه افراد طراحی و تولید می گردد.بسیاری از نمونه های چادر جشن تکلیف فاطیما که از جنس تترون سفید می باشد و به صورت عمده به فروش می رسد نیز از نوع چادرنماز مقنعه دار است که یک مقنعه به آن متصل است.

این نوع از چادر نماز دارای طراحی و الگویی می باشد که در هنگام پوشیدن این چادر از رو به رو اینطور به نظر می رسد که گویی در زیر چادر یک مقنعه بر سر داریم. این مدل از چادرجشن تکلیف فاطیما به صورت جلوباز است جلوی چادر با یک روبان روشن بسته می شود. آستین دار بودن این چادر نماز دخترانه سبب شده است تا راحتی آن دوچنران شود و به یکی از پرکاربردترین نمونه های ست جشن عبادت در میان نمونه های تولیدات عمده حجاب فاطیما بدل شود.

نوع دیگری از چادرنماز مقنعه سرخود نیز وجود که با نام چادر کیسه ای نیز شناخته می گردد. چادر نماز کیسه ای نیز دارای پوشش کاملی در ناحیه سر می باشد و علاوه بر یک کش که در پشت سر قرار می گیرد؛ قسمت جلویی چادر نیز با سک بند به پشت سر متصل می شود. به همین دلیل به این مدل از چادر نماز، چادر نماز کیسه ای بند دار نیز گفته می شود. به طور معمول چادر نماز هایی که به عنوان چادر نماز کیسه ای مورد استفاده قرار می گیرد؛ بلند تر از سایر چادر نماز ها در مدل های دیگر می باشد.

به عنوان مثال چادر کیسه ای بزرگسال قدی در حدود 220 سانت دارد که برای افراد با قد 160 سانتی متر به بالا مناسب می باشد. به عبارت دیگر بلند بودن بیش از قد خود شخص نمازگزار، جزئی از مدل و ویژگی این مدل از چادر نماز به شمار می رود.

رنگبندی و طرح های متنوع پارچه چادرنماز مقنعه دار

با توجه به اینکه این مدل از چادر نماز به عنوان چادر نماز روزانه و جهت به جا آوردن نماز یومیه به کار برده می شود؛ بنابراین نیاز است تا پارچه آن نیز نرم و لطیف، خنک و بسیار سبک باشد. به این ترتیب در هنگام نماز خواندن مشکلاتی از قبیل سنگین و یا دست و پاگیر بودن چادر نماز نخواهیم داشت. به علاوه اینکه چادر نماز های سبک اغلب بسیار خنک هستند و برای فصول گرم سال مناسب ترین انتخاب به شمار می روند.

با توجه به تمام ویژگی هایی که به آن اشاره شد؛ پارچه چادر نمازی نخی می تواند انتخاب خوبی برای دوخت انواع چادر نماز مقنعه دار باشد. اما باید این نکته را نیز در نظر داشت که چادر نماز نخی دارای چروکی می باشد. از سوی دیگر خاصیت پارچه های نخی، جمع شدن و یا به اصطلاح آبرفت آن ها بعد از شستشو می باشد. اما همه محصولات نخی حجاب فاطیما با احتساب 1 الی 2 درصد آبرفت در الگو و دوخت خدمت شما عزیزان ارائه می گردد.

چادر نماز نخی به ویژه چادر نخی کودری اغلب به صورت گلدار با طرح و نقش ریز و یا درشت در بازار موجود می باشد. شما عزیزان برای خرید چادر نماز مقنعه دار و یا چادر مقنعه سرخود با پارچه های ساده تر و بدون طرح و نقش، می توانید از میان مجموعه چادر نماز های ساده رنگی فاطیما، مدل مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید.

پارچه های دیگری نظیر پارچه سوپر سافت نیز می تواند گزینه مناسبی برای دوخت انواع چادرنماز به شمار رود. چرا که این پارچه مانند چادر نماز نخی، بسیار خنک و سبک می باشد. اما در مقابل میزان چروکی و آبرفت بسیار کمتری در مقایسه با چادر نماز کودری دارا می باشد. در این میان انواع متفاوت دیگری از چادر نماز مقنعه سرخود از جنس های تترون، تترون نخ یا ویسکوز، ساتن و … نیز وجود دارد که بانوان عزیز می توانند با توجه به نیاز، کاربرد و سلیقه شخصی خود انتخاب نمایند.

در کل می توان اینطور نتیجه گیری کرد که پارچه مناسب برای چادر نماز، پارچه ای است که علاوه بر خنک، لطیف و زیبا بودن، دارای مقاومت قابل قبولی نیز باشد. به این ترتیب بعد از چندین سال استفاده مداوم و شست و شو در ماشین های لباسشویی نیز مشکلی برای آن پیش نخواهد آمد.

سایزبندی چادرنماز مقنعه دار

همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره شد؛ در میان نمونه های متفاوت و متنوع این مدل از چادر نماز، مدلی تحت عنوان چادر نماز کیسه ای وجود دارد که به صورت فری سایز و با قدی در حدود 220 سانتی متر تولید و ارائه می گردد. این مدل از چادر نماز برای افراد از قد 160 و یا 170 سانت تا حدود 2 متر کاملا مناسب می باشد. و پوشش کاملی را برای آن ها فراهم می آورد. در واقع این سایز از چدر نماز کیسه ای مناسب افراد بزرگسال می باشد؛ و الگو و مدل آن به این صورت است که همیشه مقداری از قد چادر بر روی زمین قرار می گیرد.

این موضوع سبب می شود تا در هنگام بالا بردن دست ها و یا همچنین در هنگام قنوت و رکوع، هیچ قسمتی از پای نمازگزار مشخص نباشد. مدل های دیگر از چادرنماز مقنعه دار نیز با توجه به قد شخص در نظر گرفته می شود. البته ذکر این نکته نیز لازم است که می بایست برای طراحی و دوخت چادر نماز در مدل های مختلف، همیشه 5 الی 10 سانت به قد شخص اضافه نماییم. به این ترتیب مشکلی برای کوتاه شدن، بالا رفتن و … در هنگام نماز به وجود نخواهد آمد.

خرید چادرنماز مقنعه دار

شما عزیزان می توانید برای خرید عمده چادر نماز و یا سفارش تکی از طریق صفحه فروشگاه حجاب فاطیما اقدام نمایید. و یا از طریق راه های ارتباطی زیر با همکاران ما در واحد فروش در ارتباط باشید.

شماره تلفن : 02166655463- 09058811000
پست الکترونیک: info@faatimaa.ir 
ساعات کاری : همه روزه بجز ایام تعطیل از ساعت 09:00 تا ساعت 20:00

اشتراک گذاری :

عضو خبرنامه شوید

با عضویت در خبرنامه فاطیما، از  تولید جدیدترین محصولات، تخفیفات، ترند ها و همچنین اخبار روز دنیای مد اسلامی مطلع شوید.

قوانین

دیدگاهتان را بنویسید

بیشتر بخوانید