لوگو حجاب فاطیما

09058811000

چادر نماز ساده رنگی

چادر نماز زنانه

چادرنماز زنانه

در کشور های اسلامی که بانوان جهت به جا آوردن نمازهای یومیه از حجاب و پوششی جهت حاضر شدن در برابر پروردگار استفاده می نمایند؛ استفاده از چادر نماز نیز بسیار مرسوم و متداول می باشد. این محصول تحت عنوان چادر نماز زنانه و یا همان چادر نماز بزرگسال تولید و به بازار مصرف ارائه می گردد.

دلیل نام گذاری این چادر نماز به صورت چادر نماز زنانه در واقع مخاطبین و جامعه هدفی می باشد که از این چادر نماز استفاده می نمایند. سایز، مدل، نوع و طرح و رنگ پارچه ای که برای دوخت این چادر استفاده می شود، کاربرد، طراحی، مدل و …. این چادر نماز به گونه ای می باشد که این محصول را از هر لحاظ مناسب استفاده بانوان بزرگسال می نماید.

با توجه به تمامی مواردی که در رابطه با ویژگی های خاص و انحصاری چادرنماز زنانه برشمردیم؛ در این مقاله قصد داریم تا به تفصیل به شرح و توضیح هرکدام و تفاوت هایی که با چادرنماز دخترانه دارند؛ بپردازیم.

انواع چادر نماز آستین دار

انواع چادر نماز زنانه

چادرنماز زنانه را می توان بر اساس معیار های متفاوتی در گروه های مختلفی جای داد. طرح و رنگ پارچه مورد استفاده برای تولید چادر نماز، سایز بندی و … همه و همه از جمله مواردی می باشند که تنوع زیادی را در نمونه های مختلف چادرنماز زنانه به وجود می آورند.

مدل های مختلف چادرنماز زنانه عبارت است از :

–        چادر نماز ساده بلند جلوباز

که به آن چادر نماز چرخی نیز گفته می شود. چادر نماز ساده یکی از نمونه های بسیار پرکاربرد و همچنین پرطرفدار در میان بانوان ایرانی می باشد. زیرا از این چادر نماز می توان هم برای انجام فریضه نماز و هم به عنوان پوششی در بیرون از منزل استفاده نمود.

چادر ساده فاطیما 

مشاهده مدل های چادر نماز ساده فاطیما

–        چادرنماز بلند جلو بسته آستین دار

که به آن چادر نماز مقنعه سرخود نیز گفته می شود. این نوع از چادر نماز به دلیل جلوبسته بودن و آستین هایی که دارد؛ پوششی کامل را در هنگام نماز ارائه می دهد. به علاوه اینکه دیگر لازم نیست نگران معلوم شدن دست ها در هنگام قنوت و … باشد.

چادر آستین دار

مشاهده مدل های چادر نماز آستین دار فاطیما

–        چادر نماز کیسه ای

که معمولا این مدل از چادر نماز دارای قد بلندتری نسبت به سایر مدل های چادر نماز زنانه می باشد. انواع مختلف این چادر نماز عبارت است از چادر نماز کیسه ای بند دار و چادر نماز کیسه ای مقنعه دار.

چادر کیسه ای صورتی

مشاهده مدل های چادر نماز کیسه ای فاطیما

–        مقنعه نمازی و دامن

که اغلب به همراه یک چادر نماز ساده ارائه می شود و مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع مقنعه نمازی زنانه یک مدل از مقنعه بلند برای نماز است که دارای آستین می باشد. این مقنعه به همراه یک دامن می تواند پوشش بسیار کاملی را برای به جا آوردن نماز های یومیه ارائه دهد.

چادر نماز گلدار

استفاده از یک چادر ساده به همراه این ست مقنعه و دامن برای نماز نیز می تواند پوشش کامل تر و زیبایی دوچندان را در حین عبادت برای شما عزیزان به همراه داشته باشد.

مشاهده مدل های مقنعه نماز و دامن فاطیما

نیم چادر و دامن

که از دو تکه مجزا از هم تشکیل می شود. نیم چادری این ست عبادت بلند تر از مقنعه نمازی و کوتاهتر از چادر بلند است که به صورت مچ دار و بدون مچ نیز قابل سفارش می باشد.

لازم به ذکر است که نمونه مچ دار این محصول کمی از آزادی نیم چادر کم می نماید اما از سوی دیگر پوشش کامل تری را در هنگام قنوت و یا حرکت دادن دست ها، ارائه می دهد. دامن این ست نماز نیز به صورت کمر کش و فری سایز طراحی و ارائه می گردد. مدل های متفاوت دیگری نیز وجود دارد که به عنوان چادر نماز زنانه نیز از آن ها استفاده می شود مانند چادر نماز احرام زنانه، چادر نماز کودری زنانه و … در میان بانوان ایرانی بسیار مرسوم و متداول می باشد.

نیم چادر و دامن

مشاهده مدل های نیم چادر و دامن فاطیما

پارچه چادرنماز زنانه

معمولا پارچه چادر نماز زنانه دارای طرح و رنگی می باشد که برای سنین پایین تر مانند دختران نوجوان و جوان مناسب نیست. یا بهتر است اینطور بیان کنیم که طرح و نقش پارچه چادر نماز دوخته شده برای بزرگسالان، در اغلب موارد مورد پسند و سلیقه دختران نوجوان تازه مکلف شده قرار نمی گیرد.

البته این موضوع به این معنی نیست که تمام طرح ها و رنگ های چادرنماز زنانه بی روح و تیره و … می باشد. بلکه منظور و مقصود از این گفته آن است که بسیاری از نمونه های چادر نماز دوخته شده برای نوجوانان دارای طرح هایی با گل های ریز و رنگ های روشن تر و یا به عبارتی حالتی ملیح تر و عروسکی دارند.

اما این موضوع باعث نمی شود تا نتوانیم از این نوع از پارچه ها برای دوخت چادر نماز زنانه استفاده کنیم. در واقع در اینجا یک حالت کلی را بیان نمودیم. به عنوان مثال اکثر پارچه های نخی دارای گل هایی درشت و رنگارنگ می باشند؛ که این پارچه به طور معمول برای دوخت ست جشن عبادت که مخصوص دختران نوجوان تازه مکلف شده می باشد؛ استفاده نمی گردد. نه به خاطر اینکه این پارچه های از زیبایی و رنگ های شاد برخوردار نیستد؛ بلکه به این دلیل که این نوع از طرح و رنگ مناسب دختران نوجوان و دوخت چادر جشن تکلیف نمی باشد.

مثال دیگری در این زمینه می تواند چادر نماز های رنگی فاطیما باشد. چادر نماز و ست عبادت رنگی فاطیما متشکل از چادر دوخته شده از پارچه های رنگی ساده می باشد که در رنگبندی بسیار متنوعی ارائه می گردد.

این نوع از چادر نماز رنگی در رنگ های شاد و پرانرژی نیز ارائه می گردد. مانند ست عبادت سماء رنگ مرجانی  که بیشتر مورد توجه دختران جوان و جهت استفاده به عنوان چادر نماز جشن عبادت، قرار گرفته است.

البته همانطور که پیش تر نیز بیان کردیم این موضوع اصلا به این معنی نمی باشد که نمی توان از این رنگ پارچه برای چادرنماز زنانه استفاده نمود. زیرا همانطور که مشاهده می کنیم تعداد افرادی که از این ست در همین رنگ مرجانی و بسیار شاد برای قد های بالای 160 سانت به عنوان چادرنماز بزرگسال سفارش می دهند نیز؛ کم نمی باشد.

در انتها می توان اینگونه نتیجه گیری نمود که برای انتخاب چادرنماز زنانه و یا چادر نماز دخترانه آنچه بیش از همه عوامل و موارد مرسوم و متداول در جامعه اهمیت دارد؛ سلیقه شخصی افراد است. اینکه شما با پوشیدن چادر نماز حس خوبی داشته باشید و در هنگام عبادت معبود در عین راحتی و پوشیدگی، زیبایی وصف ناپذیری داشته باشید؛ به ایجاد یک حس عالی برای شما کمک بسیاری می کند. بنابراین مهم ترین مسئله این است که هنگام عبادت زیبا باشیم و از عبادت لذت ببریم.

سایزبندی چادرنماز زنانه

با توجه به موارد استفاده این چادر نماز که برای بزرگسالان طراحی و تولید می گردد؛ سایزبندی آن نیز برای قد 160 به بالا در نظر گرفته می شود. اغلب مدل های چادرنماز زنانه در سایز های 170 و 180 ارائه می گردد. البته برخی از مدل ها مانند چادر نماز کیسه ای فاطیما در قد های بلند تر مانند 220 و 230 نیز ارائه می گردد. این مدل از چادر نماز به دلیل مدل و الگوی دوخت دارای قد بسیار بلندتری نسبت به قد شخص می باشد.

چادر نماز کیسه ای

 

به این ترتیب در حالت قنوت که دست ها بالا گرفته می شود و یا در هنگام رکوع که خم می شویم؛ به هیچ عنوان کچ پا معلوم نمی گردد. بنابراین افرادی که بر روی این مسئله حساسیت بالایی دارند؛ توصیه می کنیم تا از مدل های چادر نماز کیسه ای فاطیما سفارش نمایند.

مشاهده و خرید چادر نماز کیسه ای فاطیما

البته بسیاری از نمونه های چادر نماز زنانه در قد های کمتری دوخته و ارائه می گردند. اما توجه به این نکته نیز ضروری می باشد تا چادر نمازی که برای یک فرد بزرگسال دوخته می شود؛ به لحاظ سایز می تواند از جنبه های الگو و دوخت متفاوت با چادرنماز دخترانه باشد.

به عنوان مثال در طرح هایی از چادرنماز زنانه مانند نیم چادر و دامن فاطیما دو نمونه که هردو برای قد 150 سانت دوخته شده باشند ولی یکی برای بزرگسال و دیگری به عنوان چادر دخترانه باشد؛ می تواند سایز بندی متفاوتی داشته باشد. بنابراین پیشنهاد می شود تا در هنگام ثبت سفارش مدل های نیم چادر و دامن فاطیما، قدو سایز خود را به درستی انتخاب نمایید.

کاربرد چادر نماز زنانه

چادرنماز زنانه همانطور که نامش بر می آید جهت خواندن نماز مورد استفاده قرار می گیرد. اما بسیار از نمونه های این چادر زنانه برای کاربرد های دیگری نیز مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال از چارنماز ساده برای استفاده در بیرون از منزل مانند انجام خرید و … نیز استفاده می شود. البته این موضوع در گذشته بیشتر مرسوم بود. زمانیکه پوشش غالب اکثر بانوان جامعه چادر بود؛ استفاده از چادر زنانه ساده با رنگ های روشن و بعضاً گل های ریز و درشت برای خرید و … در محله های مختلف شهر امری عادی و متداول می نمود.

از چادرنماز زنانه برای عبادت در زیارتگاه ها نیز استفاده می وشد. همانطور که می دانیم پوشیدن چادر برای بانوان، در عبادتگاه ها و زیارتگاه های کشور ایران و بسیاری از کشور های اسلامی جهان، الزامی می باشد. به همین دلیل است که در همه زیارتگاه ها مانند حرم مطهر شاه عبدالعظیم حسنی در شهر ری تهران، حرم شاه چراغ در شیراز و مرقد مطهر امامان و امامزادگان مانند حرم امام رضا علیه السلام در مشهد مقدس و یا حرم مطهر امامزاده صالح بن موسی الکاظم در تهران و .. همه بانوان چادر نماز ساده ای بر سر دارند.

تفاوت های چادرنماز زنانه و چادرنماز دخترانه

بارزترین تفاوت این دو مدل از چادر نماز در سایز آن ها می باشد. مسلما چادر نمازی که برای دختران نوجوان طراحی و تولید می گردد سایز و اندازه ای متفاوت با چادر نماز زنانه خواهد داشت. محل قرار گیری آستین ها در چادرنماز آستین دار، سایز چانه و دور صورت و … همگی از مواردی است که با تغییر سایز چادر نماز، متغیر می باشد.

دوخت و مدل چادر نماز دخترانه نیز با مدل چادر نماز زنانه تفاوت های بسیاری دارد. به عنوان مثال چادر گلچهر جلو بسته فاطیما در اغلب موارد برای دختران نوجوان و به عنوان چادر جشن عبادت سفارش داده می شود. ما این موضوع به آن معنا نمی باشد که نمی توان از این مدل به عنوان چادرنماز زنانه استفاده نمود. زیرا این مسئله کاملا سلیقه ای و وابسته به نظر شخصی هر فرد می باشد.

دوخت چادرنماز زنانه

علاوه بر کیفیت و مرغوب بودن پارچه چادر نماز، کیفیت و تمیزی دوخت نیز شرط مهمی برای بالا بردن کیفیت محصول می باشد. بنابراین با توجه به نوع پارچه های متفاوت و بسیار متنوعی که برای چادر نماز زنانه مورد استفاده قرار می گیرد؛ نوع دوخت آن نیز متفاوت خواهد بود.

تولیدی چادر نماز

به عنوان مثال دوخت چادرنماز ساتن فاطیما که به صورت کاملا سفارشی صورت می پذیرد؛ در بسیاری از قسمت ها به صورت دستی انجام می گیرد. به همین دلیل است که این مدل از چادر نماز های فاطیما جز نمونه کار های نفیس و بسیار ارزنده به شمار می روند.

بنابراین باید به این نکته توجه داشت که مورادی مانند عدم کشیدگی پارچه و نخ، رد سوزن در دوخت، نخ کش شدن و … در دوخت حاکی از کیفیت بالای دوخت چادر نماز زنانه می باشد که می تواند کیفیت و زیبایی محصول را دوچندان نماید. به علاوه دوخت با کیفیت چادرنماز نماز می تواند موجب افزایش مقاومت آن به ویژه در شستشو و همچنین افزایش طول عمر مفید آن گردد.

دوخت سفارشی چادر نماز زنانه

در مجموعه تولیدی فاطیما این امکان وجود دارد که برخی از نمونه های چادر نماز به صورت سفارشی طراحی و تولید گردد. در این حالت شما عزیزان می توانید با اعمال تغییراتی در جزییات و یا به طور کلی در مدل چادرنماز زنانه، اقدام به ثبت سفارش مدل اختصاصی مورد نظر خود نمایید.

جهت ثبت سفارش مدل مدنظر خود از طریق راه های ارتباطی موجود در صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

قیمت چادرنماز زنانه

  • جنس پارچه چادرنماز

عوامل و فاکتور های بسیار زیادی در تعیین قیمت چادر نماز زنانه موثر می باشد. یکی از مهم ترین موارد جنس پارچه چادر نماز و کیفیت آن می باشد. این موضوع بدیهی است که چادرنماز زنانه دوخته شده از پارچه های طبیعی مانند نخ پنبه و یا نخ ابریشم به مراتب بیشتر از چادر دوخته شده با پارچه ویسکوز نخ می باشد.

بیشتر بخوانید : همه چیز درباره چادرنماز نخی کدری

  • سایز چادرنماز

یکی دیگر از مواردی که می تواند نقشی تعیین کننده در افزایش و یا کاهش قیمت چادر نماز زنانه داشته باشد؛ اندازه و سایز آن می باشد. به طور کلی چادرنماز زنانه بر اساس قد سایز بندی می شود. به جز مدل هایی مانند نیم چادر و دامن فاطیما که سایز آن به سایز کلی اندام شخص نیز بستگی دارد. بنابراین می توان اینطور بیان نمود که با افزایش سایز چادر با توجه به میزان پارچه و زمان مصرفی و …، قیمت محصول نیز افزایش خواهد یافت.

  • مدل چادر نماز

علاوه بر دو مورد پارچه و سایز، مدل چادرنماز زنانه نیز یکی دیگر از فاکتور هایی است که موجب تغییر در قیمت چادر نماز ها می گردد. مدل های متنوع چادر نماز زنانه عبارت است از چادرساده جلو باز، چادر آستین دار، مقنعه و دامن، نیم چادر و دامن، چادر کیسه ای و … که همگی با توجه به الگو و مدل دوخت و میزان پارچه مصرفی، قیمت های متفاوتی را دارا می باشند.

موارد دیگری نیز وجود دارد که می تواند در تعیین قیمت چادر نماز موثر باشد. عواملی مانند دوخت سفارش، خرید چادر به صورت تک و یا عمده، انجام تزئینات اضافی بر روی چادرنماز و … که همگی می توانند قیمت چادر را تا چندین برابر نیز افزایش و یا کاهش دهند.

نمایشگاه حجاب

خرید چادرنماز زنانه

امروزه با ایجاد وبسایت ها و فروشگاه های اینترنتی بسیار زیاد در سراسر کشور شما می توانید به صورت آنلاین و غیر حضوری، اقدام به ثبت سفارش و خرید چادر نماز زنانه نمایید.

در مجموعه تولیدی حجاب فاطیما نیز با فراهم بودن امکان مقایسه میان محصولات، شما عزیزان می توانید خریدی امن و لذت بخش را تجربه نمایید. به علاوه اینکه برای ثبت مدل سفارشی انحصاری چادرنماز مورد نظر خود و یا ثبت سفارش به صورت عمده نیز می توانید از طریق راه های ارتباطی درج شده با ما اقدام نمایید.

شماره تلفن : 02166655463- 09058811000
پست الکترونیک: info@faatimaa.ir 
ساعات کاری : همه روزه بجز ایام تعطیل از ساعت 09:00 تا ساعت 20:00

اشتراک گذاری :

عضو خبرنامه شوید

با عضویت در خبرنامه فاطیما، از  تولید جدیدترین محصولات، تخفیفات، ترند ها و همچنین اخبار روز دنیای مد اسلامی مطلع شوید.

قوانین

دیدگاهتان را بنویسید

بیشتر بخوانید