لوگو حجاب فاطیما

09058811000

چادرنماز رنگی

چادر رنگی؛ ترند جدید پوشش خانم های چادری

چادر رنگی

برخلاف انواع چادر رنگی که امروزه وارد دنیای استایل چادری ها شده است؛ آنچه از دیرباز در ذهن همه ما نقش بسته است، چادر مشکی به عنوان پوشش خانم های چادری در خارج از منزل و همچنین چادر گلدار در طرح ها و مدل های متنوع جهت نماز خواندن می باشد. اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که با گذر زمان، دنیای مد و حجاب استایل نیز مانند سایر زمینه های فشن گسترش و پیشرفت های زیادی داشته است. به همین دلیل است که هر روز شاهد مدل های جدیدتری از انواع چادر مشکی و یا چادر نماز و ست عبادت برای بانوان مسلمان هستیم.

مدل هایی از قبیل انواع چادر آستین دار، چادر جلو بسته، جلو باز و … انواع چادر نماز در مدل های چادر کیسه ای،چادر نماز آستین دار و … و همچنین مدل های متنوع چادر مشکی از چادر ساده ایرانی گرفته تا چادر ملی، چادر لبنانی، چادر دانشجویی، چادر بحرینی، چادر قجری و … که همه و همه در نوع خود بسیار خاص و کاربردی می باشند.

بیشتر بخوانید : انواع مدل های مختلف چادر مشکی

اما در کنار رنگ تیره چادر مشکی و یا چادر های گلگی مشابه چادر مادر بزرگ، همواره گزینه های دیگری نیز برای انتخاب هم برای نماز و هم برای پوشش بیرون از منزل وجود دارد؛ که نه تنها در مدل های مختلفی طراحی و تولید می گردد؛ بلکه دارای رنگ های متنوعی نیز می باشد. در این مطلب به معرفی و بررسی انواع مختلف چادر رنگی می پردازیم.

دلیل محبوبیت چادر های رنگی

اگر از شما بپرسند که بین رنگ های مختلف کدام رنگ را بیشتر دوست دارید؛ قطعا انتخاب شما مشکی نخواهد بود. یا به بیان دیگر، رنگ مشکی به ندرت در میان گزینه های موجود جهت انتخاب رنگ قرار می گیرد. شاید بگویید این موضوع در مورد لباس متفاوت است و اشخاص بسیار زیادی طرفدار لباس های مشکی و یا به عبارتی استایل دارک هستند که از سر تا پا و حتی در انتخاب رنگ اکسسوری نیز از رنگ مشکی و یا سایر رنگ های تیره استفاده می نمایند.

اما به این نکته توجه داشته باشید که در برخی موارد با انتخاب رنگ های دیگر می توان استایل خاصی را تجربه نمود. به عنوان مثال لزومی ندارد تا یک خانم چادری همیشه یک چادر مشکی تیره بر سر داشته باشد. پوشیدن چادر رنگی چه ایرادی می تواند داشته باشد.

لباس نمازگزار

پوشیدن چادر رنگی به جای چادر مشکی یک نوع تابو شکنی

در این میان هستند افرادی که تغییر رنگ چادر مشکی را نوعی بی احترامی با ساحت مقدس چادر می دانند و در برخی موارد نیز پا را فراتر گذاشته و پوشیدن چادر رنگی توسط خانم های چادری را خلاف قوانین و موازین حجاب اسلامی می دانند. این در حالی است که تفاوت رنگ هیچ منافاتی با رعایت حجاب نخواهد داشت. به علاوه اینکه حتی در زمان های بسیار دور نیز در میان اعراب زنان مسلمان چادر های رنگی برای بیرون از منزل به سر می کردند. این موضوع در زمان پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم (ع) نیز به چشم می خورد.

بنابراین می توان اینطور نتیجه گیری نمود که ربط داد پوشش رنگی بانوان چادری در جامعه به هیچ عنوان خلاف موازین حجاب نمی باشد. اما ذکر این نکته نیز ضروی است که می بایست از رنگ های برای چادر رنگی استفاده گردد که جلب توجه نکند. به عنوان مثال از میان رنگ های مختلف برای چادر می توان به رنگ های تیره مانند قهوه ای، سبز تیره، سورمه ای، بادمجانی و … اشاره نمود که جهت استفاده در خارج از منزل، محیط کار و … نیز مناسب می باشند.

انواع چادر رنگی

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم؛ چادر های رنگی در مدل های مختلف طراحی و تولید می گردند. همین تنوع در مدل موجب می گردد تا کاربرد مختلفی نیز برای هریک در نظر گرفته شود. به عنوان مثال چادر رنگی را می توان هم به عنوان پوششی در بیرون از منزل و یا هم به عنوان چادر نماز استفاده نمود؛ که در ادامه با نمونه های مختلف آن بیشتر آشنا می شویم.

چادر رنگی برای محیط خارج از منزل

بیشتر مدل های چادر رنگی که برای محیط کار و یا به طور کلی خارج از منزل مورد استفاده خانم های چادری قرار داده می شود؛ به صورت چادر آستین دار می باشد. معمولا این چادر ها دارای زیپ در قسمت جلوی چادر نیز هستند که می تواند پوشش بیشتری را برای بانوان به همراه داشته باشد. به علاوه کش تعبیه شده در پشت سر موجب ایستایی بیشتر چادر بر روی سر می گردد که استفاده از آن را در محیط کار، هنگام خرید، پیاده روی و … آسان تر می نماید.

انواع چادر رنگی برای محیط بیرون

چادر های رنگی که برای محیط کار استفاده می شود در مدل های چادر لبنانی، چادر عربی، چادر ملی، چادر دانشجویی و در برخی مدل های چادر قجری طراحی و تولید می گردد. اما ما در مجموعه تولیدی حجاب فاطیما دست به طراحی و تولید مدل جدیدی برگرفته از مدل های خارجی نموده ایم که بسیار کاربردی، سبک و راحت می باشد.

چارشف های رنگی، نسل جدیدی از پوشش خانم های محجبه در بیرون از منزل

چارشف نام مدلی از چادر و یا به عبارت دیگر لباس حجاب پوشیده ای می باشد؛ که به تازگی در مجموعه فاطیما تولید و مورد استقبال عده کثیری از خانم های چادری واقع شده است. این مدل به دلیل الگوی خاص و دوخت فوق العاده ای که دارد؛ بسیار سبک می باشد و علاوه بر کارایی بسیار عالی، پوشش خیلی خوبی را نیز برای بانوان محجبه فراهم آورده است.

چارشف

انواع چارشف

چارشف ها در مدل های متنوعی تولید می گردند که اغلب به صورت دو تکه به همراه دامن و یا پیراهن عبایی هستند. برش و الگوی چارشف ها به گونه ای است که قسمت چانه هم به به عنوان چانه و هم به عنوان نقاب و پوشیه بر روی صورت، مورد استفاده قرار می گیرد. این موضوع سبب شده است تا بسیاری از بانوان چادری از این مدل برای پیاده روی اربعین نیز استفاده نمایند.

به ویژه چارشف دو تکه با دامن که در مدل های آستین دار و بدون آستین نیز تولید می گردد. البته در این میان مدل های یک تکه و بلند نیز وجود دارد که همانند یک چادر آستین دار ولی بسیار سبک تر می باشند. چارشف آستین دار همواره کارایی و کاربرد بیشتری در میان مدل ها و نمونه های مختلف چارشف ها دارد.

مشاهده مدل های مختلف چارشف فاطیما

چادر رنگی برای نماز

همانطور که گفته شد علاوه بر پوشش بیرون از منزل، از چادر رنگی برای نماز خواندن نیز استفاده می شود. البته این موضوع شاید کمی راحت تر از استفاده از آن در محیط بیرون از منزل پذیرفته شود. زیرا همانطور که می دانیم نماز خواندن با رنگ های تیره، به ویژه رنگ مشکی کراهت دارد. بنابراین حتما لازم است تا برای عبادت در پیشگاه پروردگار جهان، زیبا ترین و خوشرنگ ترین لباس خود را در قالب یک چادر نماز رنگی زیبا به تن کنیم.

انواع چادر نماز رنگی

چادر نماز های رنگی نیز مدل های بسیار متنوعی را دارا می باشند. چادر نماز تکرنگ بدون نقش و گل و … امروزه به یکی از ترند های پرطرفدار در میان خانم های چادری تبدیل شده است. چادر دوخته شده از پارچه های گلدار نیز طرفداران خاص خود ار دارد؛ اما چادر رنگی با رنگ های خاص و طراحی متفاوت می تواند یک انتخاب مناسب برای طرفداران سبک مینیمال به شمار رود.

بانوان چادری برای نماز از چادر نماز رنگی در مراسم ها و کاربرد های مختلفی نیز استفاده می نمایند. شاید بتوان یکی از مهم ترین آن های را چادر جشن تکلیف و به شمار آورد؛ که در مدل ها و رنگ های متفاوتی ارائه می گردد.

چادر نماز رنگی برای جشن تکلیف

آنچه برای خرید چادر جشن تکلیف دختران حائز اهمیت است؛ در درجه اول راحتی و سپس زیبایی ظاهری آن می باشد. با توجه به سن و سال دختران تازه مکلف شده، بدیهی است که چادر نماز رنگی در رنگ های روشن و شاد می تواند بهترین گزینه برای علاقه مند کردن آن ها به نماز و به جا آوردن فرایض دینی باشد. چادر ساتن رنگی، چادر تترون در رنگ های روشن و یا نمونه های مختلف چادر سماء طراحی و تولید شده در مجموعه فاطیما می تواند از جمله پرطرفدار ترین چادر نماز رنگی جشن تکلیف برای دختران کلاس سوم ابتدایی به شمار رود.

جشن تکلیف دختران

مشاهده مدل های مختلف ست جشن تکلیف

چادر رنگی جایگزین چادر سفید عروس

امروزه همچنین استفاده از چادر رنگی برای عروس خانم ا نیز، بیش از پیش رواج یافته است. به همین دلیل است که چادر عروس در رنگ هایی مانند آبی روشن، صورتی، گلبهی، نباتی، شیری و … تولید می شود. اما نمی توان از زیبایی و لطافت چادر سفید عروس چشم پوشی کرد. چادر مجلسی عروس که به عنوان چادر بله بران و یا چادر عقد مورد استفاده قرار می گیرد و یا چادر نماز عروس یا چادر جهیزیه که به عنوان ست نماز ارائه می گردد؛ همگی از انواع چادر رنگی به شمار می روند که دارای انواع متنوع ساده؛ جلوباز، جلوبسته، آستین دار، دانتل دوزی شده، جواهردوزی شده و … می باشند.

 

چادرنماز آماده

سخن آخر

با توجه به ضرورت پوشیدن چادر نماز رنگی روشن برای نماز می توان اینطور بیان نمود که پوشیدن چادر رنگی برای به جا آوردن نماز نه تنها هیچ مشکلی ندارد؛ بلکه می تواند در بسیاری موارد، اشتیاق عبادت را نیز افزون کند. به همین دلیل است که گفته می شود: هنگام عبادت زیبا باشیم!

از سوی دیگر استفاده از چادر رنگی در خارج از منزل تا زمانی که جلب توجه نکند نیز ایرادی ندارد و نمی تواند با موازین حجاب اسلامی نیز مغایر باشد. به علاوه اینکه استفاده از پوشش رنگی برای خانم های چادری می تواند به شیک پوشی بیشتر آن ها با چادر کمک نماید. به این ترتیب می توان اینطور ادعا نمود که صنعت مد در حجاب استایل و استایل خانم های چادری نیز پیشرفت شگرفی داشته است.

اشتراک گذاری :

عضو خبرنامه شوید

با عضویت در خبرنامه فاطیما، از  تولید جدیدترین محصولات، تخفیفات، ترند ها و همچنین اخبار روز دنیای مد اسلامی مطلع شوید.

قوانین

دیدگاهتان را بنویسید

بیشتر بخوانید