لوگو حجاب فاطیما

09058811000

حجاب استایل

سبک های مختلف حجاب استایل

سبک های مختلف حجاب استایل

در دنیایی که مملو از سبک ها و پوشش های مختلف برای هر فرهنگ، سن و عقیده ای می باشد؛ مد و استایل با حجاب بانوان نیز پیشرفت های بسیاری داشته و به جایگاه منحصر به فردی رسیده است. بنابراین بهتر است تا در کنار انواع مختلف سبک های پوشش، حجاب استایل را به عنوان سبک پوشش خانم های محجبه در صنعت مد پذیرفته و به بررسی جزییات آن از زوایای مختلف بپردازیم. اما بهتر است تا در ابتدا در رابطه به حجاب استایل، سبک پوشش خانم های با حجاب، انواع لباس پوشیده و … بیشتر بدانیم.

حجاب استایل

همانطور که می دانیم؛ هر سبک پوشش برگرفته از عقیده و فرهنگ خاصی می باشد که علاقمندان به آن استایل دنباله روی آن هستند. به علاوه اینکه هر نوع پوشش دارای مشخصه و ویژگی منحصر به فردی می باشد که آن را از سایر سبک ها و استایل ها متمایز می نماید.

در مورد حجاب استایل نیز به همین صورت است و می توان بارزترین مشخصه آن را عدم جلب توجه دیگران به سمت پوشش خود به شمار آورد. این در حالی است که برخی بر این باورند که تنها پوشش بخش های مختلف بدن و اندام ها، می تواند یک نوع حجاب استایل باشد. اما در واقع تنها پوشیدن لباس های با حجاب نمی تواند شما را در گروه بانوان محجبه قرار دهد.

به عنوان مثال اگر فردی لباسی بسیار جذب و اندامی بر تن داشته باشد؛ اما همه جای بدن خود را با آن لباس پوشانده باشد؛ این به هیچ عنوان نمی تواند نشانی از سبک و پوشش با حجاب داشته باشد. چرا که مشخصه اصلی حجاب استایل عدم جلب توجه دیگران می باشد که در هر فرهنگ و دین و آیین نیز به همین صورت رعایت می گردد.

بنابراین می توان اینطور بیان نمود که ساده پوشی به عنوان یک اصل در حجاب استایل به شمار می رود که این امر نیز منافاتی با شیک پوشی خانم های محجبه ندارد. مثلا یک خانم چادری نیز می تواند با رعایت نکاتی یک استایل چادری با حجاب بسیار مناسب و در عین حال شیک برای خود فراهم آورد.

بیشتر بخوانید : نکات شیک پوشی با چادر

پس این مورد که برخی تصور می کنند با رعایت حجاب نمی توان استایل مناسبی داشت و یا داشتن حجاب از زیبایی طاهری می کاهد؛ کاملا نادرست است. چرا که بانوان با حجاب نیز می توانند با استفاده از پوشش های زیبا، استفاده از رنگ ها، اکسسوری حجاب متنوع  و … حجاب استایل متفاوتی داشته باشند. اما باید به این نکته نیز توجه داشت که سبک پوشش بانوان محجبه در هر کشور متفاوت از سایر کشور ها می باشد؛ که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

انواع حجاب استایل در کشور های اسلامی

سبک و مدل حجاب برای خانم های با حجاب در کشور های مختلف اسلامی با هم متفاوت است. این موضوع می تواند نشات گرفته از آداب و رسوم و یا فرهنگ و عقیده هر مرز و بوم باشد که در مورد سایر سک های پوشش افراد نیز تاثیر بسیار زیادی دارد. علاوه بر کشور های اسلامی، کشور های دیگری نیز دارای سبک خاصی از حجاب می باشند که در برخی جزئیات با هم تفاوت هایی نیز دارند. البته ذکر این نکته نیز لازم است که ما در اینجا تنها به معرفی مدل های مختلف حجاب استایل در نقاط مختلف دنیا می پردازیم و واضح است حجاب کامل برای زن مسلمان پوششی است که اندام و یا شکل اندام زن در آن مشخص نباشد.

حجاب در کشور های عربی

کشور های عرب زبان بسیاری مانند لبنان، بیروت، عمان، عربستان، عراق و … وجود دارند که تفاوت های بسیار زیادی در فرهنگ و آداب و رسوم آن ها به چشم می خورد. به همین دلیل در تنوع و سبک پوشش زنان و نوع حجاب نیز با یکدیگر متفاوت می باشند.

 به عنوان مثال مدتی است که حجاب در عربستان سعودی اختیاری شده است. جالب است بدانید که حجاب در این کشور بسیار سختگیرانه تر از سایر نقاط جهان رعایت می شد. چرا که خاستگاه دین اسلام به شمار می رود و به دلیل وجود مکه و خانه خدا در این منطقه اصرار زیادی بر رعایت حجاب به نحوی کامل داشتند. اما امروزه زنان موظف نیستند تا تمام قسمت های بدن خود را به رسم قدیم به وسیله برقع، عبا، چادر های بلند و … بپوشانند. به همین دلیل استفاده از روبنده و یا همچنین پوشیدن چادر هایی مانند چادر مشکی ایرانی دیگر برای زنان الزامی ندارد و می توانند از پوشش های رنگارنگ و نه به سرسختی قدیم پوششی مناسب برای حضور در جامعه داشته باشند.

سبک حجاب در ایران

در ایران نیز پوشش زنان به چند دسته مختلف تقسیم بندی می گردد. بسیاری از بانوان برای حضور در جامعه از مانتو، تونیک و … به همراه شلوار استفاده می نمایند که با پوشش سر مانند شال، روسری و … مورد استفاده قرار می گیرد. برخی دیگر نیز از چادر مشکی و یا چادر های رنگی در رنگ هایی که جلب توجه نمی نماید؛ استفاده می کنند.

 

اما آنچه در مورد پوشش زنان در ایران برای همه بانوان یکسان است، حجاب اجباری می باشد. و اینکه با هر عقیده و فرهنگی همه بانوان در این کشور، ملزم به پوشش حجاب و همچنین پوششی برای سر و موی خود می باشند. استفاده از انواع شال و روسری و همچنین انواع مانتو های بلند، عبای مجلسی، انواع چادر مشکی در مدل هایی همچون چادر ملی، چادر دانشجویی، چادر عربی و … همگی از نمونه ها و مدل های حجاب استایل در کشور ایران به شمار می رود.

استایل چادری

پوشش چادر به عنوان حجاب برتر و یا پوشش برتر در ایران معرفی می گردد. به همین دلیل است که روز به روز مدل های بیشتری از این نوع پوشش طراحی و تولید می گردد. امروزه انواع چادر برای استفاده در خارج از منزل در اختیار بانوان محجبه قرار می گیرد. چادر مشکی از مدل چادر ساده ایرانی که پرکاربردترین چادر در میان زنان چادری به شمار می رود تا مدل هایی همچون چادر کمری و … در انواع ساده و جواهردوزی شده در تنوع سایز و قد، گزینه های بسیار زیادی را جهت خرید چادر مشکی برای خانم های چادری فراهم می آورد.

انواع چادر مشکی

به این ترتیب می توان استایل چادری را نیز یک حجاب استایل به شمار آورد که در کشور ایران مورد استفاده قرار می گیرد. اما آنچه لازم است مورد توجه قرار بگیرد؛ استفاده از مدل ها و نمونه هایی از چادر مشکی و یا چادر رنگی و انواع لباس های پوشیده می باشد که توجه و نظر دیگران را به خود جلب نکند.

حجاب در سایر کشور ها

علاوه بر کشور ما و کشور های عرب زبان، کشور های دیگری نیز وجود دارند که جمعیت بسیاری از آن ها مسلمان هستند و یا تمایل به پوشش حجاب دارند. در این میان می توان به کشور هایی همچون مالزی، اندونزی، اتیوپی، الجزیره، ترکیه، ترکیه، سومالی، افغانستان، پاکستان و … اشاره نمود.

پوشش زنان در هریک از این کشور ها بر اساس آداب و رسوم خاص آن منطقه با دیگری متفاوت می باشد. به عنوان مثال یکی از اصلی ترین تفاوت های آن ها، تفاوت در پوشش سر می باشد. در پاکستان زنان برای پوشاندن موی خود از روسری استفاده می نمایند. این در حالی است که حجاب استایل در ترکیه به صورت پوشش چند لایه بر روی سر رواج دارد. و یا در مراکش حجاب استایل به صورت پوشش های مجلسی مانند ملکه ها به چشم می خورد که همراه با اکسسوری حجاب و سایر جواهرات تزئین می گردد.

سبک حجاب زنان اروپایی

در برخی کشورهای اروپایی نیز زنان محجبه می توانند حجاب خود را در جامعه حفظ نمایند. در کشورهایی نظیر آلمان، فرانسه و … برند هایی از معروف ترین تولید کنندگان لباس حجاب نیز وجود دارند کع در زمینه مد و حجاب استایل پیشرو و صاحب سبک می باشند.

حجاب استایل اسپرت

مدل حجاب در کشور های غربی بیشتر به صورت لباس های آزاد و بلند به همراه یک سرپوش مانند شال و روسری می باشد. به همین دلیل است که در این کشور ها اغلب بانوان محجبه با پیراهن هایی مشابه عبا و یا بلوز به همراه دامن بلند و یا شلوار های آزاد و بلند در جامعه حضور می یابند. برای پوشش سر خود نیز از هدبند و یا پوششی مانند کلاه حجاب استفاده می نمایند که شال و روسری خود را بر روی آن قرار می دهند. به این ترتیب حجاب استایل در کشور های اروپایی نیز به گونه ای زیبا و در عین حال در پوشش کامل رواج دارد.

حجاب استایل با لباس های پوشیده

در بسیاری از سبک های حجاب استایل به جای پوشش هایی همچون چادر مشکی در ایران، برقع در افغانستان، عبا در عربستان سعودی و … از لباس های پوشیده استفاده می شود. یک از کشور های معروف در این امر کشور ترکیه می باشد که در زمینه طراحی و تولید لباس حجاب پوشیده برای بانوان پیشرو می باشد.

حجاب استایل رسمی

امروزه بسیاری از مدل هایی که به عنوان حجاب استایل و یا لباس های پوشیده مانند پیراهن های بلند و آزاد در این کشور طراحی و تولید می گردد؛ توسط بسیاری از افرادی که محجبه نیستند نیز مورد استفاده قرار می گیرد. به گونه ای که می تواند خود مروج آزادی و زیبایی در پوشش بانوان را به نمایش بگذارد. بنابراین می توان اینطور بیان نمود که لباس های پوشیده، حجاب استایل و رعایت حجاب نه تنها منافاتی با زیبایی ظاهری ندارد؛ بلکه می تواند منجر به تولد ترند های جدید در دنیای مد اسلامی نیز بیانجامد.

اشتراک گذاری :

عضو خبرنامه شوید

با عضویت در خبرنامه فاطیما، از  تولید جدیدترین محصولات، تخفیفات، ترند ها و همچنین اخبار روز دنیای مد اسلامی مطلع شوید.

قوانین

دیدگاهتان را بنویسید

بیشتر بخوانید