لوگو حجاب فاطیما

09058811000

چادر نماز دوخته شده

قیمت چادر نماز دوخته شده

چادر نماز، یک لباس نماز

پیش از آنکه به چادر نماز دوخته شده و یا قیمت چادر نماز دوخته شده بپردازیم؛ بهتر است تا به این نکته اشاره کنیم که چادر نماز در واقع یک لباس برای انجام فریضه نماز به شمار می رود. به این معنا که همه ما مسلمانان برای عبادت و بندگی ساعاتی را با معبود خود خلوت می کنیم که لازم است برای این فضیلت بزرگ لباسی مهیا نماییم که هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ پوشش در کاملترین وجه خود باشد.

در این مقاله می خواهیم به قیمت چادر نماز دوخته شده و عوامل کلی تاثیر گذار قیمت چادر نماز بپردازیم. به این ترتیب شما عزیزان می توانید با آگاهی کامل نسبت به فاکتور های موثر بر قیمت چادر نماز به انتخاب و خرید چادرنماز دلخواه خود اقدام نمایید.

منظور از چادر نماز دوخته شده چیست؟ آیا چادر نماز دوخته نشده هم وجود دارد؟؟! قطعا چادر نمازی تحت عنوان چادرنماز دوخته نشده وجود ندارد. و در این حالت اگر پارچه چادری دوخته نشده باشد؛ دیگر نمی توان نام چادرنماز بر روی آن گذاشت و استفاده برای ما جهت به جا آوردن نماز نخواهد داشت.

خوب است بدانیم که وقتی صحبت از چادر نماز دوخته شده می شود؛ منظور ما  دقیقا همان چادرنمازی است که همه ما آن را می شناسیم و دست کم یک مدل از آن را در خانه داریم و استفاده می کنیم. اما به دلیل اینکه پارچه چادری یا بهتر است بگوییم پارچه چادر نمازی به صورت قواره ای و تک نیز به فروش می رسد؛ این اصطلاح معمول شده است تا بتوان از این طریق میان پارچه دوخته نشده چادر نماز و چادرنماز دوخته شده، تفاوتی قائل شد.

همچنین بسیار پیش می آید تا یک قواره چادری را به عنوان هدیه به عزیزی تقدیم می کنند. به عنوان مثال در خرید های مرسوم به خرید عروس در میان اقوام مختلف ایرانی این طور معمول و رایج است که برای عروس یک قواره چادری یا همان قواره چادر نمازی نیز تهیه می نمایند. به این معنی که چادر عروس دوخته نشده است و تنها چند متر پارچه برای این منظور تهیه شده است.البته در بسیاری موارد نیز چادر نماز دوخته شده برای هدیه در نظر گرفته می شود. بنابراین تا اینجا متوجه شدیم که منظور از چادرنماز دوخته شده همان چادر نماز است که به روش های معمول دوخته می شود.

چه فاکتور یا فاکتور هایی بر قیمت چادر نماز دوخته شده موثر است؟

قیمت چادر نماز دوخته شده

1-   جنس پارچه چادرنماز

این عامل می تواند تا حد بسیار زیادی قیمت چادر نماز دوخته شده را تحت تاثیر قرار دهد. زیرا اولین و اصلی ترین متریال مصرفی برای تولید یک چادرنماز، پارچه آن می باشد. قیمت چادر نماز دوخته شده از آن جهت به پارچه آن وابسته است که در دنیای امروز، نمونه های بی شماری از انواع پارچه چادری و در حالت خاص تر پارچه چادرنمازی، در طرح ها و رنگ ها و … بسیار متفاوتی وجود دارد.

قیمت چادرنماز دوخته شده بر اساس جنس پارچه چادر نماز پارچه چادری دارای تنوع بسیار زیادی می باشند. به طور کلی می توان پارچه چادر نماز را به دو دسته الیاف طبیعی و الیاف مصنوعی تقسیم نمود.

پارچه الیاف مصنوعی

پارچه هایی مانند پلی استر ویسکوز، فلامنت و … از جمله پارچه های الیاف مصنوعی به شمار می روند. با توجه به ساختار این نوع از پارچه چادرنمازی، می توان اینگونه بیان داشت که قیمت ارزان ترین نسبت به سایر نمونه های موجود در بازار دارند.

به عبارت دیگر قیمت چادرنماز دوخته شده با پارچه مصنوعی، ارزان تر از قیمت چادر نماز دوخته شده با الیاف طبیعی می باشد. و این مدل از چادر نماز ها بیشتر مناسب افرادی می باشد که به دنبال خرید چادرنماز با قیمت های مناسب تر هستند.

البته لازم به ذکر است که پارچه های با الیاف مصنوعی دارای تنوع گسترده ای در طرح و رنگ می باشند. به همین دلیل علاوه بر پایین بودن قیمت چادر نماز دوخته شده با این پارچه، انتخاب های بیشتری نیز برای خرید چادر نماز پیش رو خواهیم داشت.

پارچه الیاف طبیعی

از سوی دیگر پارچه چادری با الیاف طبیعی وجود دارد که نمونه هایی از آن عبارت است از : پارچه های 100 درصد نخ، پنبه ای و یا ترکیبی از پنبه و فلامنت. این نوع از پارچه چادر نمازی دارای کیفیت بسیار بالایی می باشند. به همین دلیل است که امروزه چادرنماز دوخته شده با پارچه های نخی طرفداران بسیار زیادی را پیدا کرده است.

کارگاه خیاطی

 

با توجه به کیفیت ساختار پارچه چادری طبیعی، می توان اینگونه بیان نمود که عمر مفید این نمونه ااز چادرنماز ها بسیار بیشتر از چادر نماز دوخته شده از پارچه مصنوعی می باشد. بنابراین طبیعی است که قیمت چادرنماز دوخته شده از پارچه های طبیعی به نسبت بالاتر می باشد.

در ابتدا شاید اینطور به نظر برسد که برای خرید چادر نماز، مبلغی که به عنوان چادرنماز دوخته شده می پردازید تا حدودی بالا باشد؛ اما می بایست این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که شما بزرگواران تنها قیمت چادر نماز را پرداخت نمی کنید. بلکه هزینه کیفیت را می پردازید که نتیجه آن استفاده راحت تر خودتان از آن محصول خواهد بود.

به عنوان مثال چادر نماز دوخته شده از پارچه نخ پنبه، به دلیل کیفیت بالایی که دارد تار و پود آن دچار گسستگی و یا پارگی و کشیدگی نمی شود و به همین دلیل بعد از شستشو تغییر حالت نمی دهد. این مدل از چادرنماز ها در صورت استفاده مکرر نیز نخ نما و پوسیده نخواهند شد و همچنان کیفیت خود را در سطح بالایی حفظ می نمایند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که قیمت چادرنماز دوخته شده تا حد بسیار زیادی به جنس پارچه چادری وابسته می باشد.

2-   طرح و رنگ پارچه چادر نمازی

در هنگام خرید چادرنماز دوخته شده علاوه بر جنس پارچه چادری، طرح و رنگ آن نیز از جمله موارد مهمی به شمار می رود که تا حد بسیار زیادی وابسته به سلیقه افراد می باشد.

اما چگونه طرح و رنگ پارچه چادرنماز می تواند بر قیمت چادرنماز دوخته شده تاثیر گذار باشد؟

در میان رنگ های متفاوت پارچه چادر نمازی، تولید و طراحی برخی از رنگ ها نیازمند ترکیبات و تکنولوژی خاصی می باشد و یا بعضی از رنگ ها بسیار خاص و جدید می باشند. به همین دلیل چادرنماز دوخته شده از پارچه ای با رنگی خاص می توان قیمتی بالاتر نسبت به سایر مدل ها و رنگ ها داشته باشد. در این میان برخی رنگ ها به دلیل محبوبیت بیشتری ک دارند و یا به دلیل کمیاب بودن آن رنگ خاص، قیمت چادرنماز دوخته شده از آن رنگ بیشتر می شود.

شاید بارها با این موضوع برخورد داشته اید که قیمت پارچه های تیره به خصوص رنگ مشکی بیشتر از سایر رنگ ها می باشد. این موضوع نیز اشاره ای دارد به تاثیر تفاوت رنگ ها بر قیمت چادر نماز دوخته شده که به آن پرداختیم.

3-    مدل چادر نماز

اینکه چادرنماز به چه مدلی دوخته شه باشد، از طرح خاصی برای آن استفاده شده باشد و … همگی می تواند بر قیمت چادرنماز دوخته شده موثر باشد. به عنوان مثال چادرنماز ساده نسبت به قیمت چادر نماز جلوبسته آستین دار که تزیینات خاصی هم ندارد، ارزان تر می باشد. زیرا برای دوخت چادر نماز آستین دار ساده، زمان بیشتر و در برخی موارد میزان پارچه بیشتری لحاظ می گردد. که این موضوع افزایش قیمت چادر آستین دار را نسبت به مدل ساده توجیه می نماید.

در برخی نمونه ها نیز برای دوخت چادر نماز از مدل ها و طرح های منحصر به فردی استفاده می نمایند که می تواند قیمت آن را افزایش دهد. مجموعه تولیدی فاطیما به عنوان مبتکر اولین مدل های چادرنماز به صورت نیم چادری و دامن در ایران، در تلاش است تا برترین و زیبا ترین طراحی ها از چادرنماز را برای عبادتی جانانه تر با معبود، خدمت شما عزیزان ارائه دهد.

مشاهده مدل های نیم چادر و دامن فاطیما

به طور مثال برخی از چادر نماز ها برای مراسم خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. برخی مراسم های مذهبی مانند جشن تکلیف دختران و یا مراسم های مانند عقد و عروسی و … از جمله مواردی است که مدل های خاصی از چادرنماز دوخته شده را طلب می کند.

مشاهده مدل های چادرنماز عروس فاطیما

چادرنماز آماده

به نظر و سلیقه برخی افراد نیاز است تا چادرنماز جشن تکلیف دارای مدل هایی پرکار و تزییناتی بسیار باشد. زیرا این امر می تواند تا حدودی دختران نوجوان را به انجام فریضه نماز، ترغیب نماید.

مشاهده مدل های چادرنماز جشن عبادت فاطیما

و یا در مواردی دیگر عزیزانی هستند که معتقدند چادر نماز عروس می بایست با بهره گیری از برترین تزئینات و انجام جواهردوزی بر روی چادر، ارائه گردد. به این ترتیب می توان اینگونه بیان داشت که کلیه تزئینات، طرح ها و مدل های مختلف چادر نماز، می تواند شده تا حد بسیار زیادی بر روی قیمت چادر نماز دوخته شده موثر واقع شود. زیرا مدل های بدیع و جدید نیازمند ظرافت بالایی در کار می باشند که زمان زیادی را نیز خواهند برد.

4-     سایز چادرنماز

علاوه بر موارد ذکر شده، اندازه چادرنماز نیز می تواند بر روی قیمت چادر نماز دوخته شده تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. این موضوع تنها به دلیل میزان پارچه چادری می باشد که برای دوخت چادرنماز مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین بدیهی است که چادر نماز دوخته شده در سایز های کوچکتر قیمت پایین تری نسبت به چادرهای سایز بالا دارد.

به عنوان مثال چادرنماز دوخته شده برای خردسالان و یا در مثال بهتر چادر جشن عبادت دختران که در قد های 120 تا 150 سانتی متر تولید و ارائه می گردد، نسبت به چادر نماز بزرگسال قیمت هایی به نسبت کمتر دارند.

مشاهده مدل های چادرنماز بزرگسال فاطیما

علاوه بر تمامی مواردی که به عنوان فاکتور های تاثیر گذار بر قیمت چادرنماز دوخته شده در این مقاله به آن پرداختیم؛ ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که در بسیاری از موارد این موضوع نیز به چشم می خورد که برخی از همکاران در تولیدی چادرنماز قیمت هایی بسیار مناسب تر نسبت به فروشگاه ها و سایر مجموعه ها، ارائه می دهند. دلیل این امر نیز آن است که برخی از مجموعه ها تنها به دلیل نام برند و معروفیت و محبوبیتی که در میان مشتریان خود دارند، قیمت هایی به نسبت بالاتر را ارائه می کنند.

اما مهم ترین موضوع در این زمینه پس از کیفیت دوخت و پارچه چادر نماز و … ارائه خدماتی بر پایه صداقت و همدلی با مشتریان عزیز می باشد. شما عزیزان می توانید با خرید از مجموعه تولیدی فاطیما لذت یک خرید رضایت بخش توام با بهترین خدمات را تجربه نمایید.

اشتراک گذاری :

عضو خبرنامه شوید

با عضویت در خبرنامه فاطیما، از  تولید جدیدترین محصولات، تخفیفات، ترند ها و همچنین اخبار روز دنیای مد اسلامی مطلع شوید.

قوانین

دیدگاهتان را بنویسید

بیشتر بخوانید