لوگو حجاب فاطیما

09058811000

ست جشن تکلیف

چادر نماز گلدار یادآور چادر مادربزرگ 🙂

چادر نماز گل گلی

شاید شنیدن اسم  چادر نماز گل گلی یا چادر گلی همه ما را به سمت دوران قدیم و چادر نماز مادر بزرگ ببرد. دورانی که همه چیز پر از سادگی و زیبایی بود.

چادر نماز هایی با گل های ریز صورتی و قرمز که مادر ها و مادر بزرگ ها بر سر می کردند. در واقع در آن دوران چادر سفید گلدار تنها برای نماز مورد استفاده قرار نمی گرفت؛ بلکه بانوان برای انجام اموری مانند خرید کردن و … در کوچه و خیابان نیز از آن به عنوان یک پوشش کامل بهره می بردند.

اغلب این مدل از چادر های گلدار، نخی و یا تترون نخ با نقوش و طرح های ریز و رنگارنگ بود که در عین سبکی و راحتی، پوشش نسبتا خوبی را ارائه می داد.

اما امروزه  چادر گلدار و یا همان  چادر گل گلی قدیم، بیشتر برای به جا آوردن فریضه نماز مورد استفاده قرار می گیرد. البته مواردی از این دست به چشم می خورد که بانوان از آن به عنوان چادر میزبان نیز در برخی موارد استفاده می کنند.

چادر آستین دار نخی

چادر گلگلی با تعریفی جدید

در دنیای امروز با توجه به تنوع و محصولات و گسترش و پیشرفت بازار مصرف، برای هر مصرف و کاربردی محصولات بی شماری ارائه می گردد.

به عنوان مثال امروزه چادر میزبان با چادر نماز متفاوت می باشد. دیگر کسی برای خرید و قدم زدن در بیرون از منزل از  چادر نماز گل گلی و یا چادر های مشابه با آن استفاده نمی کند. برترین مدل های چادر مشکی که در طرح ها و مدل های متنوعی تولید و ارائه می گردد؛ می تواند بهترین انتخاب برای یک بانوی چادری در بیرون از منزل به شمار رود.

اما این موارد هیچ یک نمی تواند از محبوبیت  چادر نماز گلدار در میان بانوان کم کند. هنوز هم بسیاری از افراد هستند که به دنبال این مدل از چادر ها برای نماز خواندن هستند.

چرا که چادر نماز گل گلی می تواند تمام خاطرات زیبای گذشته را تداعی کند و همین موجب می شود تا روز به روز بر شمار استفاده کنندگان و طرفداران این مدل از چادر نماز افزوده گردد.

چادر نماز گل گلی در دنیای مدرن امروز

با توجه به تمام مواردی که در مورد چادر نماز های گلدار از گذشته تا به امروز بیان کردیم؛ باید به این نکته نیز اشاره کنیم که چادر نماز گلدار نوعی از چادر نماز می باشد که با توجه به طرح و رنگ های متنوعی که دارد؛ هرگز از مد خارج نمی شود.

در دنیایی که هر روز با ترند جدیدی رو به رو هستیم؛ شاید بازگشت به دوران قدیم و استفاده از زیبایی هایی که در سادگی مدل های قدیمی نهفته است؛ بتواند ترند جدیدی را ایجاد نماید.

همانطور که امروزه هم در میان عکس ها و تصاویر و … مربوط به مد روز مشاهده می کنیم؛ بسیاری از افراد مشتاقانه روی به سوی دوباره زنده ساختن و احیای ارزش های قدیمی آورده اند.

همین موضوع در مورد مدل های قدیمی نیز صدق می کند. به همین دلیل است که استفاده از  چادر نماز گل گلی به همان سبک و شیوه قدیمی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

نکته جالب در مورد استفاده از این مدل از چادرنماز گلدار این است که حتی نسل جوان که در گذشته شاهد استفاده از این مدل ها نبوده اند نیز به دنبال تهیه و استفاده از  چادر نماز های گلدار هستند.

البته نمی توان این موضوع را نادیده گرفت که علاوه بر حس نوستالژی و زیبایی که  چادر نماز گل گلی دارا می باشد؛ راحتی و آزادی زیادی نیز دارد. که این مسئله مربوط به جنس پارچه گلدار و همچنین مدل چادر نماز می باشد که به شیوه سنتی دوخته می گردد و یا به اصطلاح چادر نماز چرخی نامیده می شود.

چادر گلدار

جنس چادر نماز گلدار امروزی

امروزه اولین گزینه برای تولید و دوخت  چادر نماز گل گلی به همان سبک و شیوه قدیمی، پارچه ها تترون نخ گلدار می باشد که در طرح و رنگ های بسیار متنوع و زیبایی در بازار ارائه می گردد.

این پارچه با توجه به درصد نخ بالایی که دارد بسیار لطیف، سبک و خنک می باشد. البته کمی آهار دارد ولی در شست و شو بسیار مقاوم است. به دلیل نخی که در بافت پارچه استفاده شده است؛ تا حدودی دارای خاصیت چروک پذیری می باشد اما آبرفت بسیار کمی دارد.

طرح و رنگ های متنوع این پارچه گلدار سبب شده است تا شما عزیزان بتوانید هر مدل از گل و نقش را در هر رنگ دلخواه خود بیابید و از داشتن یک  چادر نماز گلدار زیبا لذت ببرید.

البته علاوه بر پارچه تترون نخی گلدار، پارچه های نخی گلدار نیز وجود دارد که درصد نخ بیشتری در ساختار و بافت آن ها استفاده شده است. اما باید به این نکته اشاره کنیم که به طور معمول طرح و نقش پارچه نخی گلدار متفاوت از طرح و نقش پارچه  چادر نماز گل گلی قدیمی می باشد.

زیرا این مدل از پارچه های نخی دارای طرح های بزرگ نقش در رنگ های متفاوت تری هستند که بیشتر برای چادر نماز بزرگسال و یا چادر میزبان مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع  چادر نماز گلدار

چادر نماز های گلدار با توجه به جنس پارچه، مدل دوخت چادر و سایز چادرنماز به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند.

تنوع  چادر نماز گل گلی بر اساس جنس پارچه گلدار

با توجه به آن چه که در رابطه با پارچه گلدار برای دوخت چادر نماز بیان کردیم؛ می توان اینطور نتیجه گرفت که چادر نماز گلدار بر اساس جنس پارچه به دو دسته کلی تقسیم می شوند؛ که عبارت است از : چادر نماز تترون نخ گلدار و چادر نماز نخی گلدار.

چادر نماز گلدار

در مجموعه حجاب فاطیما، تمام مدل های چادر نماز گلدار دوخته شده با پارچه تترون نخ گلدار تحت نام چادر نماز گلچهر ارائه می گردد؛ که شامل مدل های ساده سنتی، مقنعه دار، کیسه ای، جلو بسته، چادر آستین دار، مقنعه دامن و نیم چادر دامن می باشد.

  •     چادر نماز ساده گلچهر در واقع چادر سنتی یا همان چادر چرخی می باشد که به صورت یک چادر نماز ساده جلو باز تولید می گردد.

 اغلب این چادر نماز به همراه مقنعه تترون رنگی نواردوزی شده با پارچه چادری به صورت ست ارائه می گردد.

شما عزیزان می توانید با خرید این مدل از چادر نماز ساده به  صورت ست کامل، یک جانماز طرح گل نیز به عنوان هدیه دریافت نمایید.

  •     چادر نماز مقنعه دار گلچهر مدل خاصی از چادر نماز کیسه ای می باشد که علاوه بر یک مقنعه متصل به چادر، یک طرف چادر از پشت سر نیز بر روی مقنعه و روی سر قرار می گیرد و پوشش کاملی را ارائه می دهد.
  •     چادر نماز کیسه ای گلچهر نیز محبوب ترین مدل از چادر نماز کیسه ای بند دار مقنعه سرخود است که با توجه به آزادی و بلندی قد چادر، مورد توجه بسیاری از بانوان عزیز قرار گرفته است.
  •     چادر آستین دار گلچهر، یک چادر بلند جلوبسته آستین دار است که دارای نقاب و چانه رنگی و یا همرنگ با پارچه  چادر نماز گل گلی می باشد و بسیار آزاد و راحت است.
  •     نیم چادر و دامن و همچنین مقنعه نمازی آستین دار گلچهر نیز انواع و مدل های متنوعی را شامل می شوند که شما عزیزان می توانید با توجه به سلیقه و نیاز خود مدل مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

از سوی دیگر نیز چادر نماز دوخته شده با پارچه نخی گلدار نیز تحت نام چادر نماز گلشن در سه مدل چادر نماز کیسه ای، چادر نماز آستین دار و نیم چادر و دامن ارائه می گردد.

چادر نماز سیک نخی

  •     چادر نماز آستین دار نخی گلشن یک چادر بلند جلو بسته آستین دار است که دور سر تا پایین چادر گلدار به صورت سرتاسری با نوار کتان حاشیه دوزی شده است و زیبایی چادر نماز را دو چندان نموده است.
  •     نیم چادر و دامن گلشن نیز در دو مدل ساده و مچ دار برای راحتی بیشتر شما عزیزان طراحی و تولید می گردد.

تنوع  چادر نماز گل گلی بر اساس مدل چادر

همانطور که در مورد قبل نیز به آن پرداختیم؛ چادر نماز های گلدار دارای مدل های متنوعی می باشند که از میان آن ها می توان به چادرنماز سنتی گلدار، چادر نماز کیسه ای گلدار، چادر نماز آستین دار گلدار، مقنعه نماز و نیم چادر و دامن اشاره نمود.

تنوع  چادر نماز گل گلی بر اساس سایز بندی متفاوت

تنوع در سایز نیز یکی از موارد دیگری است که می تواند نمونه های بیشتری از چادر نماز را ارائه دهد.

با توجه به این که اغلب چادرنماز ها بر اساس قد سایز بندی می شوند؛ لازم به ذکر است که انواع چادر نماز گلدار نیز از قد 130 سانتی متر تا 180 سانتی متر تولید می گردد.

جشن تکلیف دختران

البته سایز های کوچکتر از 130 سانت و یا بزرگتر از 180 سانت نیز قابل دوخت و ارائه می باشند که بر اساس نیز مشتری به صورت سفارش تولید می شود.

قیمت  چادر نماز گل گلی

عوامل و فاکتور های بسیاری می تواند موجب افزایش و یا کاهش قیمت چادر نماز گردد. مهم ترین مورد مدل چادر ناز گلدار می باشد.

زیرا این موضوع می تواند  حتی تعیین کننده جنس پارچه ای باشد که برای دوخت چادر نماز از آن استفاده می شود. بنابراین مدل چادر نماز نه تنها می تواند به تنهایی قیمت آن را مشخص نماید بلکه با تعیین جنس پارچه مورد نظر می تواند بر قیمت چادر نماز گلدار بسیار موثر واقع گردد.

البته عوامل دیگری همچون سایز چادر نماز و یا دوخت سفارشی و خرید عمده چادر نماز نیز می تواند بر روی مسئله قیمت چادر نماز گلدار تاثیر گذار باشد.

خرید  چادر نماز گل گلی

امروزه با فراهم آمدن امکان خرید اینترنتی محصولات حجاب، بیشتر بانوان مشتاق خرید آنلاین چادر نماز هستند.

در مجموعه تولیدی حجاب فاطیما نیز این امکان برای رفاه حال مشتریان عزیز فراهم آمده است. بنابراین شما عزیزان می توانید با مراجعه به صفحه فروش محصولات فاطیما، محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید.

همچنین برای خرید عمده چادر نماز و ست عبادت و یا دوخت سفارشی هر محصول می توانید از طریق شماره لینک زیر با ما در ارتباط باشد.

مجموعه تولیدی حجاب فاطیما

اشتراک گذاری :

عضو خبرنامه شوید

با عضویت در خبرنامه فاطیما، از  تولید جدیدترین محصولات، تخفیفات، ترند ها و همچنین اخبار روز دنیای مد اسلامی مطلع شوید.

قوانین

دیدگاهتان را بنویسید

بیشتر بخوانید